Esteu aquí

Comença una edició ben diferent del Maig Cooperatiu, el mes de l’economia social i cooperativa

Aquesta cinquena edició permetrà mantenir de manera online tot un seguit d’accions de visibilització del cooperativisme i l’economia social

dimarts, 5 maig, 2020 - 11:15

L’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat, les entitats d’economia social i les cooperatives del Baix Llobregat i l’Ajuntament del Prat han hagut de reaccionar a la crisi sanitària reprogramant on line tot un seguit d’accions de visibilització del cooperativisme i l’economia social que ja estaven programats presencialment.

Aquesta cinquena edició del Maig Cooperatiu permetrà, però, mantenir un bon nivell d’activitats, que s’inicien demà dimarts, dia 5 amb una formació per a persones autònomes per analitzar la seva situació i la legislació nova que s’ha conegut les darreres setmanes per mitigar els efectes de la crisi sobre aquest col·lectiu. El proper dia 12 es farà una altra formació on line, aquesta sobre efectivitat professional. Aquestes dues formacions son gratuïtes i la seva inscripció és oberta. Només cal escriure correu a economiasocial@elprat.cat

La Cooperativa Obrera de Viviendas organitza dues converses, que es podran seguir a internet, els propers dies 13 i 15 de maig, a les 10 del matí. Dolors Camats i Carlos Fernandez entrevistaran dos arquitectes, Xavier Monteys i Carles Casajoana, respectivament, per parlar sobre habitatge i ètica de la construcció.

Al Coworking Uikú, el dia 19 es farà una conversa entre Rubén Bagüés i Manel Lopez Wright per conèixer el projecte de l’empresa Almaran i la seva activitat social, com ara el projecte “Plaers del Prat”.

El Cercle sud de l’Ateneu Cooperatiu del Baix Llobregat organitza la projecció on line d’una pel·lícula de producció pròpia sobre l’economia social i solidària a la comarca, “De l’economia a l’econonostra” Aquest film fa un viatge des dels inicis del cooperativisme a la comarca del Baix Llobregat, al ressorgiment d'iniciatives d'economia social i solidària, serà el dia 21 a les 18 hores. I la setmana següent, el dia 29, podrem assistir a una taula rodona a internet per parlar de cooperativisme i persones migrades amb diversos ponents i convidats.

La habitual jornada sobre cooperativisme que s’organitza al Centre de Promoció Econòmica i que aquest any es dedica a la creació cultural, es farà la última setmana de maig, amb el nom de “Cultura en quarantena i cultura cooperativa” i hi haurà dues xerrada amb David Vidal Castell i Irene Jaume.

Els links de cada activitat s’aniran comunicant els dies anteriors a l’activitat, per tal de poder-se adaptar a la situació de cada moment amb el màxim de qualitat possible. Al web www.elprat.cat hi haurà tots els enllaços.

Programa del Maig Cooperatiu (pdf - 275941 bytes)

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 9 abril, 2025 - 14:00

El Prat impulsa el talent local amb els Premis Marta Mayordomo 2025

L’Auditori del Cèntric Espai Cultural va acollir ahir, dimarts 8 d’abril de 2025, una nova edició del Concurs El Prat Emprèn –...

divendres, 4 abril, 2025 - 13:15

Instrumentación Analítica – INSTRU, guardonada amb l'Accèssit de Formació i Ocupació als VIII Premis Nacionals PIME de l’Any 2024

L'empresa del Prat de Llobregat és reconeguda pel seu compromís amb la...

divendres, 4 abril, 2025 - 11:00

L’Ajuntament del Prat alerta d’un intent d’estafa als comerços: els truquen per demanar-los que paguin la taxa comercial a través de Bizum

L’Ajuntament recorda que no es girarà cap rebut fins al setembre i que no es...