Esteu aquí

Els serveis de Mediació Ciutadana i de Bon Veïnatge i Convivència tornen a les Cases d’en Puig de forma presencial

Només en els casos indispensables i amb cita prèvia

dimarts, 9 juny, 2020 - 09:15

El Servei de Mediació Ciutadana i Comunitària i el Servei de Bon Veïnatge i Convivència, un cop el Prat ha passat a la fase 2 de la desescalada del confinament, ofereixen de nou acompanyament i assessorament de forma presencial a les Cases d'en Puig. No obstant, l'atenció presencial només es farà en els casos en què sigui indispensable i sempre amb cita prèvia.

Com demanar cita prèvia

Per demanar cita prèvia, així com realitzar consultes, cal posar-se en contacte amb els serveis a través dels correus electrònics mediacio@elprat.cat i bonveinatge@elprat.cat, o també a través del telèfon 93 379 00 50 (ext. 5600 i 5900). 

Per a l’atenció presencial es prioritzaran aquelles que siguin estrictament necessàries i s’haurà de demanar cita prèvia amb el servei corresponent per tal de poder garantir totes les mesures de seguretat i d’higiene corresponents. 

Les Agents per a la Convivència tornen al carrer

A més, les dues Agents per a la Convivència també han tornat atendre la ciutadania a peu de carrer als principals indrets de la ciutat, especialment a la plaça de Catalunya, per tal de desenvolupar la seva tasca d’assessorament socioeducatiu, així com informar sobre la desescalada, el funcionament del serveis bàsics del municipi i l’ordenança de convivència i civisme, entre altres.

Treball durant el confinament

Durant el període de confinament, tots dos serveis han atès gairebé 200 persones. Per una banda, el Servei de Mediació ha centrat la seva atenció a casos en els quals ja s’estaven realitzant processos de mediació i n’ha atès de nous. En total, s’han realitzat prop de 100 atencions als pratencs i pratenques. 

D’altra banda, el Servei de Bon Veïnatge ha continuat el seguiment a les comunitats de veïns i veïnes amb les quals estava intervenint abans del confinament i, a més a més, s’ha posat en contacte amb tota la resta de comunitats amb qui ha treballat durant l’any i mig que existeix el servei. L’objectiu ha estat detectar les necessitats dels veïns i veïnes així com realitzar acompanyament psicosocial per l’emergència sanitària. D’aquesta manera, durant el confinament s’han atès 90 comunitats veïnals i 95 persones.

Tots dos serveis han treballat activament durant la fase de confinament i la conseqüent desescalada a través de materials de sensibilització i divulgatius, com ara notícies, per donar informació concreta sobre els usos i normatives a les comunitats de veïns i veïnes així com l’espai públic.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15

Tornen les Sales d’Estudi en període d'exàmens

El servei complementa l’horari habitual de la biblioteca

dimarts, 17 desembre, 2024 - 13:00

Última sessió de la discoteca inclusiva de l’any 2024

El proper dissabte 21 de desembre, de 17 a 19 h, el Casal Cívic i Comunitari – Delta acollirà l’última edició de l’any de la discoteca inclusiva del Prat. ...