Esteu aquí

El programa Cultura Emprenedora a l’Escola segueix endavant a quatre centres educatius de la ciutat

Aquesta edició, la quarta, ha hagut d’adaptar la metodologia al context d’alerta sanitària

dimecres, 13 gener, 2021 - 11:15

L’Ajuntament del Prat, a través de les àrees de Desenvolupament Econòmic i Eduació, va posar en marxa la quarta edició del programa Cultura Emprenedora a l’Escola a principis d’aquest curs escolar. La iniciativa s’emmarca en el programa de la Diputació de Barcelona “Cultura Emprenedora a l’Escola”.

Enguany, l’Escola Bernat Metge, l’Escola Joan Maragall, l’Escola Mare de Déu del Carme i l’Escola Josep Tarradellas participen al projecte en aquest projecte on l’alumnat de 5è de primària ha creat les seves pròpies cooperatives. Degut a la situació de la covid-19, algunes cooperatives del curs 19-20 continuaran durant aquest curs a 6è de primària.

La cooperativa de 5è de l’Escola Bernat Metge ha decidit el nom de “Coovid-25” i continuarà a 6è la cooperativa “Love Planet”. De l’Escola Joan Maragall, l’alumnat de 5è A ha escollit el nom de “Cooperativa Pota Blava” i 5è B “Cooperativa Ecoprat”. De l’Escola Mare de Déu del Carme continuen les cooperatives del curs 19-20 a 6è A la cooperativa “CT27” i 6è B Cooperativa “MDC28”. A l’Escola Josep Tarradelles, s’anomenen a 5è A cooperativa “Indústries 5èA” i 5è B cooperativa “Supertarra 5èB”.

Durant el primer trimestre del curs escolar, els alumnes han donat les primeres passes per posar en marxa la cooperativa, una fase inicial en què han fet diversos tallers i han rebut assessorament extern. Aquestes accions han estat realitzades, principalment, per part d’entitats de l’economia social i solidària del municipi, com la ‘Cooperativa Obrera de Viviendas’ i la cooperativa ‘Cooufar’ (que els ha assessorat sobre com formar una cooperativa i triar el seu nom) i l’empresa d’inserció en disseny gràfic i multimèdia ‘Immenta’ de l’Associació Saó Prat (per al disseny del seu logotip). D’altra banda, el personal tècnic municipal d’economia social els van explicar les diferències entre les formes jurídiques de cooperativa i societat anònima. Més endavant els ajudaran a pensar a posar preus als seus productes.

Durant els propers dos trimestres del curs escolar, els alumnes desenvoluparan els prototips dels productes artesanals, els fabricaran i els posaran a la venda durant el mes de maig.

Aquest curs ha estat un procés diferent adaptat a la situació sanitària. A continuació podeu veure el vídeo on es recullen moments del procés de creació de les noves cooperatives escolars simulades el primer trimestre del curs 20-21.

Presentació noves cooperatives escolars simulades del Prat 2020-2021 #CUEME

Media Root

Compartir

Noticies relacionades