Esteu aquí
La resposta emocional en situacions crítiques en l'acció voluntària
Entendre com reaccionem els humans en situacions crítiques permet comprendre i acceptar el que fem, cosa que pot servir per aprendre a controlar-nos i atendre millor les necessitats de les víctimes o de persones en situació de vulnerabilitat que estan passant per situacions estressants (problemes econòmics, soledat, sense sostre, etc.)
Objectius:
GENERALS
- Donar nocions bàsiques per entendre com reaccionem davant d’una situació estressant o traumàtica amb la finalitat de donar eines i estratègies per abaixar l’estrès.
ESPECIFICS
- Ensenyar els mecanisme de l’estrès.
- Oferir recursos i estratègies per abaixar l’estrès
Metodologia
Durant la formació es combina la descripció teòrica sobre les reaccions bàsiques dels humans en situacions molt estressants (canvis fisiològics, psicològics i socials) i què fer per abaixar l’estrès amb exercicis pràctics.
Informació teòrica:
- Lectura de documents: document teòric i complementaris. Exercici pràctic. A través d’exercicis pràctics els alumnes aprenen a conèixer-se com reaccionen en situacions d’estrès i què poden fer per disminuir-lo.
- Individual desenvolupat en el dossier Bitàcola Interior. L’alumne/a reflexiona tant sobre si mateix/a com vers les persones que ajuda o ha d’ajudar en algun moment.
- Grup de debat: fòrums de debats amb els exercicis per compartir les reflexions individuals. En el moment que es comparteix la informació, l’has d’explicar, has de buscar les paraules per dir el que sents i penses, de manera que poses ordre als teus pensament i nom a les emocions. En el moment de compartir, també escoltes la visió dels altres i les seves experiències. Permet entendre les diferents experiències de les persones, és a dir l’empatia.
Aula virtual Creu Roja.
- Aquesta modalitat permet compartir experiències, independentment de la zona territorial d'origen de cada persona i fa possible la interacció entre els diferents col·lectius que ho componen (formadors/as, alumnes/as, personal de gestió, ...) sense tenir la necessitat de coincidir en l'espai ni el temps.
Persones destinatàries: Persones voluntàries, responsables d'entitats i membres d’associacions.
Docència: Creu Roja
Cursos relacionats
Curs de comunicació efectiva a les xarxes socials per a...
Tipus: Altres
Quan: 07/11/2024
On: Cases d'en Puig. Serveis de Ciutadania. Edifici annex.
Inscripcions Obertes
Formació per la Xarxa de Punts Liles diürns
Tipus: Altres
Quan: Del 08/11/2024 - 17:00 h al 11/11/2024 - 16:00 h
On: Cases d'en Puig. Serveis de Ciutadania
Inscripcions Obertes
Neurogastronomia: el plaer de menjar
Tipus: Altres
Quan: 18/11/2024
On: Centre Cívic Palmira Domènech
Inscripcions Obertes
Les entitats del Prat contribueixen als ODS
Tipus: Altres
Quan: 21/11/2024
On: Cases d'en Puig. Serveis de Ciutadania. Edifici annex.
Inscripcions Obertes