Esteu aquí

Arriba una nova edició de les Jornades Ciutats Defensores dels Drets Humans

Medi ambient, feminisme, col·lectiu LGBTI, la pau, la migració i el refugi

Imatge del cartell de les jornades Ciutats Defensores dels Drets Humans

divendres, 8 octubre, 2021 - 16:30

Un any més tenim per davant una nova edició que serà ja la XI edició de les Jornades Ciutats Defensores dels Drets Humans, en la que participen 27 municipis  i 7 entitats,  i està gestionat per  la Comissió Catalana d’Ajut al Refugiat i el Fons Català de  Cooperació al Desenvolupament.

El nostre municipi ha vingut participant de manera molt activa en aquest projecte, des del primer any i durant aquest temps han passat un nombrosos activistes que dediquen els seus esforços i la seva vida,  en la defensa dels  Drets Humans, de vegades pagant un alt preu personal i familiar.  L’objectiu del projecte és sensibilitzar la població de les situacions de vulneració dels DDHH, visualitzar el suport i la defensa que el municipalisme català fa d’aquestes persones, cada any, el Ple Municipal del mes d’octubre, aprova una declaració institucional de suport a aquests defensors i defensores, i també donar a conèixer la tasca aquestes persones porten a terme en els seus països.

La situació de pandèmia que encara patim, i que colpeja encara amb més força els països amb més dificultats per a l’accés  i distribució de les vacunes, fa  que aquest any  les activitats de Ciutats Defensores continuïn sent en format virtual, perquè els defensors i defensores no han pogut viatjar fins aquí.

Malgrat aquesta dificultat, el nivell de qualitat i l ’interès de la temàtica abordada continua sent tant interessant com a anys anteriors.

Comptarem amb dos blocs de xerrades online, un adreçat exclusivament a alumnat dels centres docents de secundària i batxillerat,  i un altre bloc adreçat a la ciutadania.

Els temes transversals a tractar són medi ambient, feminisme, drets LGTBIQ+, pau, migració i refugi.

Les xerrades online  obertes a tothom  tindran lloc durant els mesos d'octubre i novembre,  totes a les 18 hores i es pot accedir  directament a  través del link de cadascuna de les xerrades que podreu trobar a la web www.elprat.cat/cooperacio,  ja que no cal inscripció prèvia o veure-les després a la carta.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 16 abril, 2025 - 08:30

L’ús de pantalles en infants i adolescents, tema central de la XVI Jornada Tothom Educa

L’esdeveniment se celebrarà el dissabte 26 d’abril a l’Institut Escola Pepa...

divendres, 11 abril, 2025 - 13:30

El Prat reforça el seu compromís amb la cultura de pau

El passat dimarts, 25 de març, les Cases d’en Puig van acollir una trobada clau per al reforç de la convivència i la cultura de la Pau a la nostra ciuta...