Esteu aquí

Culmina el procés creatiu de Poncelam i T-Cun en un Directe a l’Estudi

TEMES: Cultura,La Capsa

La Capsa presenta el vídeo que mostra el resultat del procés creatiu i formatiu d’Irene Poncela i Oscar Pérez (T-Cun) amb l’ajuda d’Antonio Miyagi.

dijous, 14 octubre, 2021 - 12:15

Els artistes novells acumulen milers de reproduccions a youtube i a spotify, però és difícil veure'ls en directe: no s'ocupa l'escenari, i si es fa, es representa la música com l'exercici de rapejar a sobre d'una pista d'àudio enllaunada. Tot i la forta tradició de hip hop del Prat, sovint trobem que les propostes locals no arriben als escenaris i que no hi ha representació femenina. Des de La Capsa volem exercir un rol en la generació d'espais per la música en directe i en la presència de dones sobre l’escenari.  A més, volem reivindicar l'escenari per a totes les persones relacionades amb la creació musical, fins hi tot la producció. Pensem que és tant important com la veu i concebem aquest paper com el d'un músic més que per tant, ha de poder interpretar la seva creació en directe.

Els artistes

La Irene Poncela estudia a  l'Escola d'Arts en Viu del Prat, toca el piano, la guitarra i canta i escriu i compon les seves cançons. L'Oscar T-Cun és un dels noms que més ressonen dins de l'escena urbana del Prat, el qual està darrere de moltes produccions, acompanyant el rap de YugenNervioMarkdemaria, Suave44 i més noms, alguns de fora de la ciutat.

Així ha estat el procés de creació

 Així doncs, els vam citar, els vam presentar i els hi vam proposar un encàrrec: crear una cançó i defensar-la en directe, en aquest cas dins del marc del projecte el "Directe a l'Estudi". La cosa va anar ràpida: en menys d'un mes ja tenien idees, el Rhodes de l'estudi els va servir per a buscar els acords i per generar el mood d'allò que es transformaria en el tema"Rosas de Papel". En dos mesos ja havien acabat la primera cançó però els hi quedava resoldre el següent pas: com l'interpretaren en directe?

Dins  de La Capsa hi conviuen moltes persones, la major part músiques: les dels bucs d'assaig, les que vénen a tocar, les que vénen a prendre alguna cosa i les de la família de L'Escola d'Arts en Viu. Gràcies a estar immersos en aquest "batiburrillo" vam pensar de seguida amb l'Antonio Miyagi, qui va ser professor de l'Escola, amant del rap, bateria de primera i geek del software musical. El vam trucar i li vam proposar ajudar a la Poncelam i al T-Cun a dur a terme les seves idees. Va acceptar de seguida.

Es van conèixer de manera telemàtica i van estar un mes i mig intercanviant correus i arxius, pensant en una nova composició concebuda per a l'experiència del directe: qui tocaria què, quan i com. En el moment en què les cançons estaven prou avançades, es van citar durant tres dies per a poder fer un procés d'assaig i preparació intensiu. Quan el moment va arribar, la Irene, l'Óscar i l'Antonio quasi van passar a viure van fer una petita residència dins de les parets de l'estudi.

La gravació del “Directe a l’estudi” era l’última fase del procés. L’Antonio va muntar un set híbrid de bateria i controladores midi, el T-Cun va fer servir un push per llançar arranjaments i modular els  efectes de veu i un teclat per acompanyar a la Irene, qui va tocar el Rhodes alhora que cantava acompanyant la seva veu.

Com ho van viure ells?

T-Cun

“Cuando me llamó mi colega Guillem hace unos meses la verdad que no sabía qué esperarme, pero ha sido una de las mejores experiencias de mi vida. Da gusto trabajar con toda la libertad del mundo y con gente buena alrededor, así que las canciones y las ideas salían solas. Pero claro el objetivo de todo esto era llevar las canciones al directo, y no teníamos ni idea de como hacerlo, menos mal que apareció mi otro colega Antonio y nos salvó el culo. Los tres días de grabación del video dormí en total media hora y tuve que aprender a controlar Ableton Live sin haberlo usado nunca en mi vida, pero todo salió rodado gracias al maestro Miyagi, que te puede tocar una canción en directo hasta con una Thermomix.

De este proyecto ha nacido una genial relación profesional con Poncelam de la que saldrán infinitos temas e ideas.

Gracias a La Capsa y a toda su gente por habernos tratado tan bien siempre, y al chef del bar porque la comida esta buenísima.”

 

Antonio Miyagi

“Ha sido un placer trabajar con Irene y Tcun. Tienen mucho talento y gusto musical, y me ha sorprendido la calidad de sus canciones tanto a nivel compositivo como en la producción.

Durante el taller hemos adaptado las canciones a directo, decidiendo qué partes se tocaban y cuales se disparaban con Ableton Live. Ha sido un reto ya que son recursos que ellos nunca habían usado, pero han demostrado una gran flexibilidad y profesionalidad durante todo el proceso, lo cual se refleja en el resultado final.

Estoy agradecido de haber compartido esta experiencia con ellos y con todo el equipo de la Capsa, que acompañaron y pusieron todas las facilidades que estaban a su disposición para que el trabajo saliera adelante. Repetiría sin dudarlo.”

Poncelam

“Hace unos meses me avisan de que la Capsa está organizando una especie de taller en su estudio y que les gustaría que Tcun y yo hiciésemos algo juntos. Yo no le conocía, pero haber trabajado con él ha sido una de las cosas más bonitas que me han pasado este año. He encontrado a una persona con la que me entiendo musicalmente al 100% y con quien producir y componer es la cosa más fácil del mundo, y también la más divertida. Es capaz de hacer magia con un ordenador, y es una persona a la cual admiro muchísimo, sobre todo por su constancia y su esfuerzo. Al aparecer Antonio en el proyecto, el tema del directo empezó a tener mucho más sentido. Personalmente, aprendí muchísimo de él. Me encantó poder hablar con él de música y de sus experiencias. Para mí ha sido un proyecto maravilloso el cual me ha aportado muchísimas cosas.”

 

Des de La Capsa estem molt contents de l’evolució de tot el projecte, de la qualitat de les cançons, de la voluntat i entrega que hi han posat, de l’ajuda de l’Antonio, però sobretot d’haver facilitat l’aliança entre Poncelam i T-Cun. A continuació podeu veure “Rosas de Papel” realitzat per l’equip de Jordi Colominas al vídeo i per Jordi Corchs a l’àudio. Esperem que el gaudiu tant com ho hem fet nosaltres!

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15

Tornen les Sales d’Estudi en període d'exàmens

El servei complementa l’horari habitual de la biblioteca

divendres, 20 desembre, 2024 - 10:15

El Teatre L’Artesà s’adhereix a La Red Española de Teatros, Circuitos y Festivales de Titularidad Pública

Aquesta xarxa aglutina prop de 200 recintes escènics i circuïts d’arts en viu...

divendres, 20 desembre, 2024 - 10:00

L'Escola d'Arts en Viu ofereix dos concerts d'hivern

Les orquestres de corda i els cors de totes les edats han actuat al Cèntric...