dimecres, 17 novembre, 2021 - 12:15
Aquest dimarts ha tingut lloc la presentació de l’avanç del Pla Director Urbanístic (PDU) de la Terminal Logística Intermodal del Port de Barcelona. Es tracta d’un conjunt d’infraestructures que inclou: una terminal de ferroutage, una terminal de recepció i expedició i una altra de càrrega i descàrrega, ubicades totes elles a l’antiga llera del riu Llobregat, i una terminal de recepció i expedició paral·lela al curs actual del riu, denominada Terminal Nou Llobregat. Aquesta infraestructura ja estava contemplada en la planificació del Pla Delta l’any 1994 i recollida en el Pla territorial metropolità de Barcelona, aprovat definitivament al 2010.
En total, juntament a la terminal ferroviària de BEST al Moll Prat i la Terminal C d’expedició i recepció, configuraran un total de 6 terminals que donaran servei a la Zona Franca de Barcelona, el Polígon Pratenc, i les indústries ubicades al Baix Llobregat i serà un dels nodes del Corredor Mediterrani. Es preveu que la Terminal Logística Intermodal permeti el transvasament anual de la carretera al tren d’uns 400.000 contenidors i 46.000 semiremolcs. El Port de Barcelona impulsa el transport ferroviari per la seva eficiència i competitivitat amb l’objectiu de fer la seva activitat més sostenible. Segons dades del mateix ens, només en 2020, l’eliminació de trànsit viari va permetre estalviar l’emissió de 42.700 tones de CO2, deixant de cremar 14 milions de litres de combustible.
Amb aquesta actuació, s’ha acordat la creació de més de 20 hectàrees de nous espais públics verds i el Corredor Verd Parc Agrari del Llobregat – Parc de Montjuïc i no hi haurà afecta als espais de valor de l’entorn. Aquest PDU és un primer pas molt important per aprofitar l’espai que deixaran les noves terminals ferroviàries a l’estació del Morrot per millorar la relació ciutat-port, connectant amb la Marina del Prat Vermell i descongestionant Montjuïc.
Per l’Alcalde del Prat, Lluís Mijoler, era bàsic un bon enteniment entre les administracions per arribar a un acord que respectés les necessitats de totes les parts. Un acord que, segons afirma, era molt important per donar valor i ubicar bé les zones verdes ja que, d’aquesta manera, serà possible aconseguir “l’equilibri territorial del Delta, la ciutat amb el Parc Agrari i els espais naturals, enlloc d'un mur, i disposar d’una frontissa verda i sostenible del Prat cap al sud".
Procés de participació
A partir d’aquest moment, s’inicia un procés de participació ciutadana que es durà a terme durant tres mesos, amb una primera sessió informativa el dijous 18 de novembre a les 17:30 h i que es pot seguir de forma telemàtica a partir d’aquest enllaç. A més a més, podeu fer seguiment del procés participatiu a través de la pàgina web de la Generalitat.
dimarts, 26 novembre, 2024 - 12:15
dilluns, 25 novembre, 2024 - 17:00
divendres, 22 novembre, 2024 - 15:45