dilluns, 27 desembre, 2021 - 11:15
1.675 pratencs i pratenques disposen del Servei Local de Teleassistència, un recurs d’atenció domiciliària actiu les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any. La teleassistència garanteix la seguretat, la tranquil·litat i l’acompanyament a les persones que poden estar en una situació de risc per factors d’edat, fragilitat, soledat o dependència, així com detectar situacions d’emergència i donar-hi resposta immediata. La teleassistència inclou, entre altres, atenció en cas d’emergència de salut, social o de qualsevol tipus, gestió i mobilització dels familiars de contacte i dels recursos necessaris, servei d’agenda personalitzat, trucades periòdiques per campanyes (onada de fred, de calor, vacunacions...) i seguiment i suport a la persona usuària. Funciona mitjançant un terminal instal·lat al domicili de la persona (cal tenir línia de telefonia fixa) i una unitat de control remot, en format de penjoll, que permet un contacte permanentment amb el centre d’atenció. Les destinatàries principals del servei són les persones grans i/o amb carències d’autonomia personal que viuen soles o bé conviuen amb altres persones que presenten idèntiques característiques.
El 75% d’usuàries del servei de teleassistència són dones, i el 49% del total tenen entre 65 i 84 anys. Algunes persones disposen d’aquest servei amb altres que ofereixen des dels serveis d’Acció Social, com és es Servei d’Atenció Domiciliària (20,6%) i el d’àpats a domicili (3,6%).
Les persones del Prat interessades a donar-se d’alta al Servei Local de Teleassistència han de contactar amb la seva professional referent de Serveis d’Acció Socials de l’Ajuntament o, en cas de no tenir-ne, amb l’Oficina Integral d’Atenció Social (OIAS), ubicada al Centre Cívic Palmira Domènech (c. Gaiter del Llobregat, 112. Tel. 933 790 050)
divendres, 22 novembre, 2024 - 12:30
dimarts, 19 novembre, 2024 - 11:30
dilluns, 18 novembre, 2024 - 14:45