dimecres, 10 maig, 2023 - 10:30
L’Escola Charles Darwin va acollir dilluns la jornada “De camí a l’escola de grans”, una sessió d’orientació a les famílies amb infants de 0 a 6 anys que té per objectiu ajudar a les famílies en els dubtes i inquietuds que provoca el canvi d’etapa o l’entrada per primer cop a l’escola tant als infants com a elles mateixes. La sessió va abordar qüestions com ara els sentiments i les emocions que afloren davant la nova etapa, les dificultats que han d’afrontar famílies i infants i les estratègies que poden aplicar-se per facilitar l’adaptació a aquest canvi. Va comptar amb la presència d’Eva María Cantón, mare de dos infants que ja han passat aquest procés, Patricia Cabero, mestra d’infantil de l’Escola Charles Darwin i Katia Velar, psicòloga experta en educació emocional.
La sessió de dilluns va ser la quarta i última que s’ha celebrat durant el curs en relació amb l’acompanyament i orientació a les famílies en les transicions entre cada etapa educativa. Aquestes jornades compten amb la col·laboració de les famílies, del professorat i de professionals de l’orientació psicològica.
Emmarcades en el PRATfamílies
Les activitats d’acompanyament i orientació a les famílies en les transicions educatives formen part del projecte PRATfamílies, que pretén impulsar i coordinar accions de formació i dinamització per a les famílies amb fills i filles en edat escolar. Les actuacions s’emmarquen en el Programa de Foment de la Participació.
El projecte PRATfamílies vol enfortir i millorar les habilitats parentals de les famílies amb fills i filles en edat escolar a través d’accions formatives que tracten diferents temàtiques a partir de dinàmiques diverses, com poden ser xerrades, conferències, treballs en grup, etc. Hores d’ara, s’han organitzat una quarantena d’accions que han aplegat més de 400 persones. Podeu consultar aquí les properes activitats previstes.
Servei Noves Oportunitats Educatives
També dilluns, al Centre Cívic Palmira Domènech, es va presentar una de les novetats d’enguany, el servei Noves Oportunitats Educatives (NOE), que vol reduir l’abandonament escolar prematur a través d’un treball transversal entre Educació, Joventut, Promoció Econòmica i Acció Social. Està adreçat a joves entre 16 i 24 anys que puguin tenir dificultats per sostenir els estudis després de l’etapa obligatòria o els hagin abandonat sense finalitzar-los.
El NOE acompanya els i les joves i les seves famílies durant dos anys per atendre les necessitats que puguin sorgir. Es porta a terme un acompanyament personalitzat, ja que es defineix amb els i les joves un itinerari formatiu adaptat als seus interessos, capacitats i fortaleses; integral, atès que es presta ajuda en la recerca i activació de recursos de suport necessaris en els àmbits acadèmic, econòmic, social o emocional; i en xarxa, tenint en compte que existeix una coordinació amb totes les figures professionals que treballen amb la persona jove per fer el seguiment dels seus itineraris de manera conjunta i poder accedir a les diferents oportunitats que ofereix el territori.
La Katia Velar va fer un taller sobre el cervell adolescent i diferents eines comunicatives per a les famílies orientades a la millora de l’acompanyament dels i les joves que es troben amb dificultats a l’hora de triar o desenvolupar els seus itineraris formatius. L’accent es va posar especialment en la identificació i legitimació de les emocions, tant del jovent com de les seves famílies, per poder abordar uns processos que, a vegades, poden resultar complexos.
divendres, 20 desembre, 2024 - 13:15
dimecres, 18 desembre, 2024 - 14:30
dimecres, 18 desembre, 2024 - 11:45