Durant els mesos de maig i juny, l'alumnat participant al projecte d'Arts Visuals mostra a les seves famílies, companys i companyes, i a la ciutat el resultat del treball realitzat al llarg del curs, amb l'acompanyament de l'Escola d'Arts Visuals del Prat. El projecte té com a objectiu democratitzar l’art contemporani com a eina transformadora, tot potenciant la mirada crítica i impulsant la reflexió col·lectiva.
Aquest curs 2023-2024 s’inicien nous projectes bianuals a cada escola, que s’inspiraran en la Biennal d’Art Manifesta 15, que se celebrarà en 12 ciutats de l’àrea metropolitana de Barcelona, entre elles el Prat, a finals del 2024.
L’eix conceptual de la Manifesta gira entorn una lectura crítica de la relació entre l’àrea metropolitana i els seus accidents geogràfics i espais ambientals. Responent aquesta idea i també a un ODS que es correspon amb les reflexions que es duen a terme en el marc escolar, la proposta general del projecte d’Interseccions d’Arts Visuals per a aquest bienni, respon a una indagació sobre el paisatge local del Prat de Llobregat. El paisatge entès des d’una perspectiva holística i sistèmica que reacciona a múltiples factors i interseccions entre memòria, cultura, societat i medi ambient i físic.
L’òrbita vinculada a l’eix del projecte (el paisatge local) que es treballa en aquest centre és: “La identitat o com proposar un museu/arxiu de la infància Pratenca”. Es treballarà entorn de metodologies de treball en les arts visuals que posen el focus en recollir la veu dels infants i el seu relat del món proper alhora que afavoreixen la seva consciència crítica. Alguns exemples són: els manifestos, l’arxiu visual, la cartografia, les derives, o l’entrevista.
Aquest primer curs es farà una primera mostra d’indagacions amb un esperit més quotidià i íntim que giri entorn de la idea de presentar un manifest o arxiu de què significa ser infant al Prat.
L’òrbita vinculada a l’eix del projecte (el paisatge local) que es treballa en aquest centre és: “La memòria del paisatge o abans tot això era…”. Es vol posar el focus en la idea de memòria humana de l’entorn i com vincular-nos amb l’imaginari local passat i com aquest afecta com ens llegim actualment. D’altra banda, des de l’escola tenen interès i predisposició a treballar des de pràctiques vinculades a la ràdio i el paisatge sonor.
Es treballarà entorn de metodologies de treball en les arts visuals que posen el focus en recollir la veu dels infants i el seu relat del món proper alhora que afavoreixen la seva consciència crítica. Alguns exemples són: l’arxiu i l’entrevista (oral i visual), la cartografia, les derives, l’arquitectura i el coneixement crític de l’entorn urbà i natural.
Aquest primer curs es farà una primera mostra d’indagacions amb un esperit més quotidià i íntim que giri entorn de la idea de presentar un paisatge sonor tot generant una jam session sonora que tindrà lloc a La Capsa.
L’òrbita vinculada a l’eix del projecte (el paisatge local) que es treballa en aquest centre és: “Herbes rares o un planter d’herbes fascinantment locals”.
Es treballarà entorn de metodologies de treball en les arts visuals que posen el focus en recollir la veu dels infants i el seu relat del món proper alhora que afavoreixen la seva consciència crítica. Alguns exemples són: l’arxiu, la cianotípia, la publicació, la memòria, el recorregut i recol·lecció i la interpretació i lectura de l’entorn proper.
També des de l’escola es vol reforçar un treball vivencial i matèric apostant per tenir espais de treball taller de forma que el coneixement passi per l’experiència matèrica.
Aquest primer curs es farà una primera mostra d’indagacions amb un esperit més quotidià i íntim que giri entorn de la idea de presentar un planter d’herbes insòlites o interessants des del punt de vista directe dels infants de Can Rigol. Abans, però, es generarà un intercanvi amb l'escola Ramon Llull on infants seran convidats al centre de Can Rigol per conèixer el seu procés i experimentar de la mà d'estudiants de Les Salines un taller de boles de Nendo Dango.