La Factura electrònica és una eina per millorar la competitivitat de les empreses i les seves relacions amb les administracions públiques, com a proveïdors de productes i serveis.
A partir del 15 de gener de 2015 s'estableix l'obligatorietat de l'ús de la factura electrònica per als proveïdors d'aquesta corporació, d'acord amb el que estableix l'article 4t de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls a la factura electrònica i de creació del registre comptable de factures en el sector públic.
Per tant, hi estaran obligats:
Les persones físiques (empresaris i professionals), amb independència de la quantia de la factura.
A partir de quan és obligatori?
A partir del 15 de gener de 2015
A partir d'aquesta data no s'admetran factures en paper dels ens obligats a emetre factures electròniques.
Quin format ha de tenir la factura electrònica?
Les factures electròniques només poden ser emeses en format facturae, d'acord amb la Llei 25/2013 i les seves disposicions de desenvolupament. Per a més informació, podeu consultar l'enllaç següent: http://www.facturae.gob.es
Les factures han de tenir com a mínim el contingut establert a l'article 6 del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel RD1619/2012, de 30 de novembre.
En cas que se'n disposi, caldrà indicar-hi el número d'expedient i el codi del departament gestor de la despesa. El podeu consultar a la pestanya de Codificació d'unitats administratives en aquesta mateixa plana.
Els NIF de proveïdor i client hauran d'anar precedits del codi del país: ES.
- L'obligació d'incloure en les factures els òrgans administratius que intervenen en la tramitació, és solament per a les que tenen format electrònic?
No, tant en les factures electròniques com en les presentades en format en paper, s'han d'identificar els òrgans administratius implicats en la tramitació de la factura, codificats d'acord amb el directori DIR3 d'unitats administratives que gestiona la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques. En concret, serà necessari que en cada factura figurin les unitats següents: oficina comptable, òrgan gestor i unitat tramitadora, codificades d'acord amb el directori DIR3 d'unitats administratives.
- Com puc conèixer els òrgans administratius implicats en la tramitació d'una factura?
La informació sobre les unitats administratives concretes que el proveïdor ha d'incloure en cada factura (relació d'Oficina Comptable – Òrgan Gestor – Unitat Tramitadora), vindrà recollida en els plecs de clàusules administratives del contracte a què es refereix la despesa de la factura o, en cas que es tracti d'una despesa que no necessiti plec, aquesta informació l'haurà de subministrar al proveïdor, la unitat tramitadora que va efectuar l'encàrrec o comanda.
Sistema de consulta de l'estat de tramitació de factures
1. Per a les factures electròniques, el servei e.FACT emetrà un missatge de confirmació de la tramesa automàtic. Aquest missatge serà un comprovant de presentació, però no pas de l'entrada al Registre de Factures.
La manca d'aquest missatge o l'emissió d'un missatge indicatiu d'error o deficiència en la transmissió, indica que la factura no ha estat tramesa al Registre de Factures i, per tant, no serà possible l'enregistrament.
2. Un cop registrades, es canviarà l'estat de les factures per aquell que els correspongui al servei e.FACT.
Una factura electrònica podrà trobar-se en qualsevol dels estats següents:
3. L'estat de les factures enviades en paper es podrà consultar a la Carpeta Ciutadana que es troba a la Seu Electrònica de l'Ajuntament i el de les factures electròniques a la bústia de lliurament de factures.
1. Marc jurídic. Al portal Facturae podeu consultar la normativa de facturaciò electrònica
2. Servei de consultes a empreses AOC: “Portal de suport e-FACT a empreses” i telèfon 900 90 50 90 / 931 223 223 (trucades des de l'exterior)
Quan disposeu del fitxer en format facturae (.xml / .xsig) podeu fer arribar la factura a l'Ajuntament a través de la bústia de lliurament de factures.
Les factures que no s'hagin de presentar obligatòriament en format electrònic estructurat i en el cas que el proveïdor no opti voluntàriament per aquest format, s'hauran de presentar per mitjans electrònics a l’Ajuntament del Prat de Llobregat.
Per fer tràmits via electrònica amb l'Ajuntament del Prat cal clicar a l'apartat Seu Electrònica del menú superior del web municipal elprat.cat. Tot seguit cal cercar el tràmit que es vol realitzar i, si està activada la tramitació on line, fer-la des d'allà. Si no està activada cal baixar-se formularis en format pdf, omplir-los i adjuntar-los a través de l'apartat Sol·licitud general.
En aquest vídeo podeu veure, pas per pas, com fer una tramitació a la seu electrònica.
Tant en les factures electròniques com en les presentades en format en paper, s'han d'identificar els òrgans administratius implicats en la tramitació de la factura, codificats d'acord amb el directori DIR3 d'unitats administratives que gestiona la Secretaria d'Estat d'Administracions Públiques.
Cal que en cada factura figurin les unitats següents: oficina comptable, òrgan gestor i unitat tramitadora, codificades d'acord amb el directori DIR3 d'unitats administratives.
Oficina comptable - L01081691
Òrgan gestor - L01081691
Unitat tramitadora
GE0016044- OFICINA D’ENERGIA I CANVI CLIMÀTIC
GE0018959 - PLA D'IGUALTAT DE GÈNERE
GE0018960- DIR ALCALDIA, INNOVACIÓ, AGENDA 2030 I NEXT GENERATION
GE0015739 - INTERVENCIÓ SOBRE EDIFICACIONS I ÚS DEL SÒL I SUBSÒL
GE0015125 - INTERVENCIÓ I CONTROL INTERN
GE0002243 - INTERVENCIO D'ACTIVITATS I SERVEIS
GE0002244 - ALCALDIA
GE0002245 - MANTENIMENT I SERVEIS URBANS
GE0002246 - CONTRACTACIÓ
GE0002247 - ACTIVITAT ECONÒMICA
GE0002249 - CULTURA
GE0002250 - EDUCACIÓ
GE0002251 - UNITAT D'INFRAESTRUCTURES, XARXES I SERVEIS
GE0002252 - ESPORTS
GE0002253 - GESTIÓ TRIBUTARIA
GE0002254 - LOGÍSTICA
GE0002255 - MEDI AMBIENT
GE0002325 - MOBILITAT I TRANSPORT
GE0002256 - OFICINA D'INFORMACIÓ I ATENCIÓ CIUTADANA
GE0002257 - ORGANITZACIÓ
GE0002272 - PROTECCIÓ CIVIL
GE0002259 - RECURSOS HUMANS
GE0002260 - CIUTADANIA
GE0002261 - POLICIA LOCAL
GE0002262 - GABINET PREMSA I COMUNICACIÓ
GE0002263 - PLA D'ACTUACIÓ SANT COSME
GE0002264 - SALUT PÚBLICA I CONSUM
GE0002265 - SECRETARIA
GE0002266 - SERVEIS SOCIALS
GE0002267 - SISTEMES I TIC
GE0002248 - OCUPACIÓ I ECONOMIA SOCIAL
GE0002268 - TRESORERIA
GE0002270 - ESPAI PÚBLIC I PROJECTES URBANS
GE0002269 - DESENVOLUPAMENT URBÀ I TERRITORI
GE0002271 - VIA PÚBLICA
GE0011553 - PROMOCIÓ DE LA CIUTAT
GE0012484- JOVENTUT
GE0016719 - COMERÇ I TURISME
GE0016759 - HABITATGE
GE0018139 - ASSESSORIA JURÍDICA
GE0023239 - JURIDICOADMINISTRATIVA
Instruccions sobre el funcionament del registre de factures, aprovat a les Bases d'execució del Pressupost General 2020. (pdf - 175168 bytes)
Indiqueu el vostre nom i cognoms, NIF, telèfon i correu electrònic.
Telèfon: 93 379 00 50