Esteu aquí

Els projectes d’arts visuals mostren el seu procés de creació i reflexió entorn al paisatge local

Amb l’Escola d’Arts Visuals, els centres educatius Ramon Llull, Pepa Colomer i Can Rigol han obert les seves portes a les famílies per compartir el procés i els resultats de cada projecte.

dimecres, 3 juliol, 2024 - 12:30

Durant el curs 2023-2024, els centres educatius Can Rigol, Ramon Llull i Pepa Colomer han participat dels projectes d'arts visuals inspirats per la Biennal d'Art Manifesta 15. Aquesta biennal, que se celebrarà a finals del 2024 en diverses ciutats de l'àrea metropolitana de Barcelona, incloent-hi el Prat de Llobregat, ha servit de punt de partida per una indagació profunda sobre el paisatge local del Prat des d'una perspectiva holística i sistèmica, reflexionant sobre la intersecció entre memòria, cultura, societat i medi ambient.

Can Rigol: "Herbes rares o un planter d'herbes fascinantment locals"

A Can Rigol, l'alumnat ha treballat el paisatge natural amb l'objectiu de fer entrar la natura dins de l'aula a partir de diverses accions i tallers. Sota el títol "Herbes rares o un planter d'herbes fascinantment locals", durant el curs els infants han realitzat accions com la creació de postals amb paper reciclat i llavors, la visita a l'Escola d'Arts Visuals per fer un taller de premsa i estampació de plantes recollides a la vora del riu; o el taller de Nendo Dango (una tècnica d'agricultura natural japonesa) impartit per exalumnes especialitzats en jardineria de l'INS Les Salines, que van poder ensenyar a l'alumnat de Can Rigol i de l'escola Ramon Llull —a qui van convidar— com crear bombes de llavors amb argila.


Escola Ramon Llull: "La memòria del paisatge"

A l'Escola Ramon Llull, el projecte d'enguany s'ha centrat en la "memòria del paisatge", explorant com la memòria humana de l'entorn ens vincula amb el passat i afecta la nostra percepció actual. L'alumnat de 1r i 3r de primària ha investigat i recopilat la memòria local, creant una connexió entre l'art, l'espai sonor contemporani i un joc participatiu autònom.
La culminació del projecte va tenir lloc el passat 5 de juny amb una jam session visual i sonora, on les famílies van poder acompanyar els infants durant l'acció, veure com jugaven, experimentaven i creaven a partir de diverses tècniques. Les activitats van incloure impressions amb retroprojector, construccions amb cadires, sons derivats de dibuixos, combinacions de passat i present amb materials antics, recreació d'un jaciment arqueològic i un joc de memòria creatiu.


Escola Pepa Colomer: "La identitat o com proposar un museu/arxiu de la infància Pratenca"

L'Escola Pepa Colomer ha treballat l'òrbita del projecte centrada en la "identitat" i com seria un museu de la infància al Prat, amb la qual els infants de 3r i 4t de primària han explorat la seva vida quotidiana, creant partitures sonores i han expressat les seves emocions a través de tècniques com l'urban sketching, el frottage, el collage i el mapa emocional.
Durant la mostra final del dia 14 de maig, les famílies de l'alumnat van poder conèixer el procés creatiu i descobrir la diversitat d'instal·lacions i obres, amb la guia dels mateixos nenes i nens i acompanyades de codis QR amb creacions sonores. L'alumnat també va oferir una acció performativa al pati, manifestant els seus desitjos per al Prat i el món, i es va entregar un tríptic explicatiu als pares, que van poder escriure les seves impressions sobre l'exposició.

Els projectes d'Arts Visuals curs 2023-2024

Media Root

Compartir

Noticies relacionades

dijous, 25 juliol, 2024 - 11:15

Al novembre, nova edició del festival Indisciplinats a la ciutat del Prat

L’Artesà, La Capsa i els centres de la xarxa /Unzip preparen un any més el...

dimecres, 24 juliol, 2024 - 14:45

La 21a Trobada de Dones del Prat ja té data i hora

Inscripcions obertes

divendres, 19 juliol, 2024 - 18:00

Dispositiu de Cançó Protesta Experimental: proposta seleccionada a la modalitat Música i Territori de la Convocatòria /Unzip 2024!

Ivó Valdivielso i Òscar Martínex ens proposen la creació popular i la...