Gestió integrada de plans. Més enllà de PDFs

Bones pràctiques 2024

gestió integrada plans.png

La pràctica Gestió integrada de plans. Més enllà de PDFs impulsada per SiTIC, implementa una metodologia per gestionar de manera eficient i transparent els plans municipals, assegurant el seguiment auditable de les accions. L'element innovador és la visualització per etiquetes i l'enfocament transversal. Això permet que gestors, executors i ciutadans tinguin visibilitat sobre l'estat dels projectes, fomentant la transparència i la bona governança.

  • Títol de la pràctica

Gestió integrada de plans. Més enllà de PDFs

  • Àrea o empresa municipal que presenta l'actuació 

-Sitic

  • Resum de la pràctica Implantació de metodologia per una gestió endreçada de plans i programes municipals

 

  • Elements d’innovació

Transversalitat, transparència, bon govern, política única, possibilitat de visualització per etiquetes (ods, etc.)

 

  • Durada de la pràctica

Data inici: 2024

Data finalització: (sense data fi)

Indefinida (x) ___X_____

  • Persona o persones de contacte

Xavier Altafulla, 5106

  • Context i motivacions La gestió de plans és un repte. Els gestors no saben on estan aturades les coses. Els treballadors no saben que els hi toca fer, ni quan. Els ciutadans no saben que s’està fent dels diferents plans, més enllà del PDF inicial

 

  •  Quins són els Objectius de la pràctica?  

 

Principals:

Endreça la gestió de plans

Assegurar que aterrem els plans en accions auditables

Assignar des de l’inici els projectes dels plans

Que tant executors com gestors sàpiguen on estan els projectes aturats

 

 

Secundaris:

Fer visible a tothom la feina que es fa.

Fomentar la transversalitat

 

 

  • Indiqueu la població objectiu

 

El Prat

 

  • La pràctica, està vinculada amb altres programes o actuacions? Està vinculada a tots els plans i programes, inclòs el PAM

 

  • Fases i principals línies d'actuació

 -Disseny eina

-Redacció de procediments i manuals de us

-Posta en marxa pel pla de GO

-Posta en marxa pel PLIA

-Posta en marxa pel PAM 24-27

 

  • Llistat d'actors que han intervingut (completi el següent quadre amb les següents preguntes)

-Qui o quins han intervingut? (nom i tipus dels principals actors).

-En quina fase del procés han intervingut? (Diagnòstic, Implementació, Control)

-Quin tipus d'intervenció han tingut? (impulsor, finançador, etc.).

 

*Veure el cronograma a peu de pàgina.

 

  • Quins recursos econòmics s'han emprat?

-Total euros de tot el projecte: 15000?

-Total euros darrer any: ¿?

-Pot explicar les característiques generals del finançament: pressupost propi

 

  • Quins han estats els recursos humans utilitzats (total de persones contractades, funcionaris, voluntaris que han intervingut i activitats realitzades)  

 

Aproximadament 200 hores de treballadors propis

 

  • Altres recursos utilitzats (no hi ha)

 

  • S’ha realitzat amb metodologia participativa? Quina? En quines fases? no

 

  • Comunicació realitzada (interna i externa) no n’hi ha hagut
  • Quins són els principals productes de l'experiència?  Una millor execució dels plans i programes, basades en 2 eixos:

-Un major detall de les accions físiques aterrades que composen aquests plans, amb una assignació de responsable i calendari

-Una major visibilitat de l’estat d’aquest detall

 

  • Quina documentació ha produït la pràctica? Manuals de ús, polítiques i plantilles per la redacció de plans

 

  • Ha rebut algun reconeixement No ha rebut cap reconeixement. Però es va explicar el cas al congrés d’innovació pública Novagob al 2023.

 

  • Quins impactes ha tingut la experiència? Els impactes de la transparència i del bon govern no es poden mesurar fàcilment. Però  tenen un conjunt d’avantatges sobre la casa i la feina que fem, que redunden en beneficis per tothom.

 

  • S'ha realitzat alguna avaluació de l'experiència?

​-No

 

  • Descrigui observacions generals i aspectes assolits respecte als objectius inicials

Queda pendent avaluar després d’executar amb èxit el 1r pla a dins del EGIP

 

  • Quins són els punts forts de la pràctica?

Transparència, concreció, transversalitat, nova manera de treballar els plans, humilitat, honestedat, bon govern

 

  • Quins són els punts febles de la pràctica?

Es fa difícil planificar tasques petites i concretes a 2 anys vista. El calendari llunyà en el temps es una aproximació.

 

  • Quines són propostes de millora de la pràctica?

Aprofitar per endreça tots els plans de la casa. Segurament alguns es poden agrupar.

 

  • Possibilitat de replicar la pràctica en altres àmbits  

 

La pràctica es completament replicable a qualsevol organització que gestioni plans estratègics. (quasi totes)

Gestió integrada de plans. Més enllà de PDFs.

Media Root

Acollida i millora de l’ocupabilitat de persones migrades en situació de vulnerabilitat

ACOL facilita la regularització i inserció laboral de persones migrades.

Acte de cloenda de les activitats d’educació per a una mobilitat segura

Reduir accidents associats a l'ús del telèfon mòbil i patinets elèctrics.

Atenció integrada social i sanitària

Millorar la qualitat de vida de persones amb complexitat social i sanitària.

elprat.ràdio+, l’espai pòdcast del Prat

El projecte adapta la ràdio pública als nous hàbits de consum amb una oferta de pòdcasts a la carta.