dimarts, 11 maig, 2010 - 15:10
El Departament de Política Territorial i Obres Públiques de la Generalitat ha licitat les obres del centre intermodal del Baix Llobregat, que estarà enllestit d'aquí a tres anys.
A part de l'AVE, al centre intermodal hi confluiran el metro (línies L9, L2 i L1), els trens regionals i de rodalia (que augmentaran en servei per a cobrir la demanada cap a l'aeroport), diverses línies d'autobús i parades de taxi. També comptarà amb un aparcament per a 800 vehicles i 80 aparcaments per a bicicletes. Aquest serà un dels tres grans centres intermodals metropolitans, a més dels de la Sagrera i de Sants.
El centre intermodal del Prat, que es fa amb motiu del pas del tren d'alta velocitat per la ciutat, acollirà múltiples connexions, més enllà del mateix AVE.
Així, allí hi confluiran el metro (la línia L9, la L2 i la L1), els trens regionals i de rodalies (que augmentaran en línies i freqüències per cobrir la demanada cap a l'aeroport), diverses línies d'autobús, parades de taxi... Serà un gran pol d'atracció d'activitat social i econòmica i un punt de nova centralitat urbana.
La construcció del centre de ben segur accelerarà el projecte de prolongació de la línia L1 del metro des de l'Hospital de Bellvitge fins al Prat.
Aquest centre s’edificarà sobre les vies soterrades ja construïdes i serà un edifici singular, amb una fisonomia el·líptica on destacarà la llum natural i un gran vestíbul diàfan que facilitarà un ràpid i àgil intercanvi entre les diferents línies ferroviàries: rodalia, alta velocitat, metro i el transport de carretera públic i privat.
El projecte constructiu s'ha fet sobre la base del disseny de l’arquitecte César Portela, escollit per concurs d’idees l’any 2007.
El centre intermodal s'integra dins el projecte urbanístic de l'Eixample Nord,i conjuga un equipament d'àmbit metropolità però que, alhora, tindrà una gran utilitat i transcendència a nivell local.
divendres, 13 desembre, 2024 - 14:30
dimecres, 11 desembre, 2024 - 14:30
dilluns, 9 desembre, 2024 - 14:15