Esteu aquí

La plantilla de La Seda aprova les mesures que acompanyaran l'ERO

L’assemblea de treballadors i treballadores ha aprovat aquest dimarts per un 95% dels vots les rotacions de 31 dies per persona.

dimecres, 5 agost, 2009 - 13:11

Gairebé tota la plantilla de la fàbrica de La Seda al Prat dóna suport a les mesures que acompanyaran l’expedient temporal de suspensió de contractes, que s’aplicarà durant vuit mesos.

L’assemblea de treballadors i treballadores ha aprovat aquest dimarts per un 95% dels vots les rotacions de 31 dies per persona. També han ratificat els complements salarials per a formació, que van des dels 500 euros nets al mes per a retribucions anuals de menys de 43.000 euros bruts anuals, fins als 700 per a sous inferiors a aquesta xifra.

Després d’un procés de negociació que va començar a mitjan juliol, direcció i comitè d’empresa van arribar divendres passat a un principi d’acord per aplicar l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO) temporal. Afectarà les més de 230 persones que treballen a la fàbrica del Prat.

El grup químic té previst, a més, 300 acomiadaments que afectaran sobretot una planta que té a Anglaterra, que es tancarà. La resta, una seixantena, afectaran la resta de fàbriques de la companyia però en cap cas a la del Prat. La Seda també té previst vendre cinc factories, una de les quals a Tarragona. La companyia ha de celebrar dissabte junta general d’accionistes per informar de la situació financera del grup químic, que arrossega 565 milions d’euros de deute.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 9 abril, 2025 - 14:00

El Prat impulsa el talent local amb els Premis Marta Mayordomo 2025

L’Auditori del Cèntric Espai Cultural va acollir ahir, dimarts 8 d’abril de 2025, una nova edició del Concurs El Prat Emprèn –...

divendres, 4 abril, 2025 - 13:15

Instrumentación Analítica – INSTRU, guardonada amb l'Accèssit de Formació i Ocupació als VIII Premis Nacionals PIME de l’Any 2024

L'empresa del Prat de Llobregat és reconeguda pel seu compromís amb la...

divendres, 4 abril, 2025 - 11:00

L’Ajuntament del Prat alerta d’un intent d’estafa als comerços: els truquen per demanar-los que paguin la taxa comercial a través de Bizum

L’Ajuntament recorda que no es girarà cap rebut fins al setembre i que no es...