dimecres, 26 novembre, 2008 - 13:00
El lliurament dels clauers ha estat possible gràcies a una iniciativa conjunta de l'Ajuntament del Prat i el Consorci d'Administració Oberta de Catalunya, per mitjà de l'Agència Catalana de Certificació.
Aquesta iniciativa ens permet tenir el nostre certificat digital idCAT, gràcies a uns clauers que, connectats a un port USB del nostre ordinador, ens permetran signar digitalment les sol·licituds i els documents en format electrònic.
El certificat idCAT és un sistema d'identificació digital avançada que assegura la confidencialitat i la integritat de la tramitació electrònica i la identitat de la persona que fa el tràmit.
Cal recollir-ho a l'OIAC
Si volem aconseguir el nostre certificat digital podem de fer la sol·licitud a la web d'idCAT i recollir-lo presencialment a l'Oficina d'Informació i Atenció Ciutadana (OIAC), o bé demanar-ho allà mateix. Per fer-ho cal dur el DNI o NIE en vigor per tenir accés a totes les prestacions de la signatura electrònica.
A l'OIAC ens compulsaran el DNI o NIE i cursaran la sol·licitud de Certificació Digital amb les nostres dades. I tot seguit ens donaran el clauer que conté la nostra signatura digital, i el programari per a fer-la funcionar. El clauer també inclou una memòria USB de 128 megabytes.
Què es pot fer amb el certificat idCAT?
Amb aquest clauer i lector USB, podrem identificar-nos a les webs de les institucions públiques que permetin fer tràmits digitals via Internet. Per exemple, podrem fer la nostra Declaració de Renda a través de la web del Ministeri d'Hisenda. També podrem fer tràmits amb altres institucions municipals, autonòmiques, estatals i europees.
Un cop trobada la pàgina web que ens interessa i escollida l'opció que volem dur a terme, cal introduir el clauer en un port USB de l'ordinador i realitzar l'operació desitjada, de manera còmoda, fàcil i segura.
dimarts, 17 desembre, 2024 - 15:30
dijous, 4 juliol, 2024 - 14:15
divendres, 7 juny, 2024 - 08:30