dimecres, 29 juny, 2005 - 11:43
A la Zona Franca de Barcelona, el polígon industrial més gran de l'Estat, hi treballen 43.000 persones, i només un 16% hi arriba en transport públic. Cada dia aparquen al polígon 45.000 cotxes, molts d'ells procedents del Prat.
El Consell de la Mobilitat de la Zona Franca, integrat per administracions, empreses, operadors de transports i sindicats, té l'objectiu final que el 100% dels treballadors del polígon hi puguin arribar en transport públic.
Nou bus Prat-Zona Franca
Entre les mesures que es tiraran endavant hi ha, pel que fa al Prat, la creació d'una nova línia d'autobús entre la ciutat i la Zona Franca, i la reforma del congestionat encreuament entre Mercabarna i el pont sobre el Llobregat, que podria acabar convertit en una gran rotonda.
Altres mesures previstes són la millora de les freqüències de la línia 23 de bus, la prolongació de la línia 88 fins a la zona de duanes, promoure que els treballadors comparteixin vehicle, ampliar o crear voreres i carrils-bici per facilitar els desplaçaments a peu o en bicicleta dins del polígon, etcètera...
Tot això a l'espera que, l'any 2009, s'obrin les cinc estacions que la línia 9 del metro tindrà al polígon de la Zona Franca.
divendres, 13 desembre, 2024 - 14:30
dimecres, 11 desembre, 2024 - 14:30
dilluns, 9 desembre, 2024 - 14:15