dijous, 1 gener, 2004 - 11:08
La campanya, a banda d'animar els pratencs i pratenques a comprar a la ciutat, també busca la implicació del conjunt de comerciants en la tasca de construcció col·lectiva de la ciutat, de participació activa en les relacions ciutadanes i també d'identificació del sector comercial amb un model determinat de ciutat i de comerç: proper, modern, atractiu i competitiu.
La campanya s'ha desplegat amb diferents suports publicitaris. Des del dia 28 de novembre estan penjades les banderoles al llarg de diferents eixos comercials de la ciutat. També hi ha altres suports, com bosses, calendaris, imants, cartells... El gruix de la inversió feta a la campanya va a càrrec de l'Ajuntament, tot i que en part també s'ha finançat amb aportacions dels programes per a la promoció i foment de l'ocupació de la Diputació, la Generalitat i el Fons Social Europeu. A més, "la Caixa" ha col·laborat en el finançament de les banderoles que s'han penjat per la ciutat.
Pla de Dinamització Comercial
De fet, la campanya "Fem Comerç, Fem Ciutat" no és més que una de les primeres actuacions previstes en el Pla de Dinamització Comercial, que es va posar en marxa ara fa un any (vegeu la revista El Prat de desembre de 2002) sobre la base d'un ampli estudi elaborat per una empresa especialitzada. El Pla preveu una sèrie de mesures que s'han de desplegar fins a l'any 2007 i que pretenen millorar el sector comercial del Prat, tot consolidant les quatre zones o eixos comercials de la ciutat: Centre, Carretera de la Marina - Lleida, Remolar i Sant Cosme.
Un dels projectes que preveu el Pla de Dinamització és la creació d'un consell local del comerç, a l'estil dels que ja existeixen per a altres àmbits (Infants, Gent Gran, Persones amb Discapacitat, Medi Ambient...). A través d'aquest consell, que es podria constituir l'any vinent, les associacions (i també els comerciants a títol individual) podran treballar conjuntament amb l'Ajuntament per tirar endavant projectes i consensuar mesures de potenciació del sector.
Consell Local de Comerç
Aquest òrgan de participació sectorial es crearà de conformitat amb el que preveu la Llei municipal de règim local de Catalunya, amb la finalitat fer propostes, atendre consultes, i oferir informació i assessorament en el desenvolupament de polítiques i iniciatives que afectin el sector comercial. Des del Centre de Promoció Econòmica de l'Ajuntament, conjuntament amb les associacions de comerciants locals, es vol impulsar aquest Consell Local sobre la base de la coordinació i la cooperació entre els agents implicats en la promoció del comerç.
La il·luminació nadalenca dels carrers comercials també és una altra de les mesures que proposa el Pla. Enguany, l'Ajuntament ha cofinançat amb els comerciants dels carrers i eixos comercials principals, els projectes d'enllumenat sol·licitats a iniciativa dels mateixos comerciants. L'Ajuntament hi aporta 17.000 euros, exactament la meitat del cost total de les instal·lacions lluminoses. L'enllumenat es va encendre el dia 28 de novembre i s'apagarà després de Reis.
Les dades de la campanya
Tallers d'embolcallat de regals
El Centre de Promoció Econòmica (CPE) de l'Ajuntament, en col·laboració amb l'Escola Superior de Comerç i Distribució, va organitzar el mes de novembre dos tallers gratuïts d'embolcallat de regals adreçats als comerciants de la ciutat de cara a les vendes nadalenques. Un total de XXX comerciants de la ciutat van participar en aquests tallers, que tenen la voluntat d'anar-se repetint periòdicament, tant pel que fa a l'embolcallat com a altres temes: aparadorisme, il·luminació, estratègies de promoció, etc. Aquests tallers també formen part de les propostes del Pla de Dinamització Comercial que s'està desplegant.
Més agents a les zones comercials
La Policia Local, conscient de la gran quantitat de gent que els dies de Nadal surt al carrer a comprar, ha incrementat la seva presència a les zones més comercials del Prat a fi de garantir la seguretat i la mobilitat de les persones i dels automòbils. Aquest reforç s'ha fet amb patrulles en vehicle però, sobretot i de manera preferent, amb agents a peu. L'objectiu d'aquestes patrulles és la prevenció de problemes i la proximitat a la ciutadania, per tal que aquesta pugui gaudir d'aquests dies de brogit amb més tranquil·litat.
La Unió de Botiguers fa 25 anys
El 25 d'octubre passat es va celebrar un sopar a l'hotel Ciutat del Prat per celebrar el 25 aniversari de la Unió de Botiguers del Prat. Hi van assistir l'alcalde, Lluís Tejedor, i el tinent d'alcalde de Promoció Econòmica, Juan Pedro Pérez, per part de l'Ajuntament. També, un bon nombre d'associats, amb la presidenta de la Unió, María Martínez, al capdavant. Els assistents van rebre com a obsequi una figura en record d'aquesta efemèride, mentre que l'Ajuntament va entregar a l'associació una reproducció dels gegants del Prat.
Associacions de comerciants del Prat
Associació de Veïns i Comerciants C. Frederic Soler
C. Frederic Soler , 6
Tel: 933701953
Associació de Veïns i Comerciants C. Ferran Puig
C. Ferran Puig , 49
Tel: 933790514
Associació de Comerciants del Prat (ACIP)
Av. Josep Anselm Clavé , 1
Tel: 934 83457
Fax: 933707605
info@acip.info
http://www.acip.info
Associació Comerciants Carretera de la Marina
C. Moreres, 111
Unió de Botiguers
C. Frederic Soler , 98
Tel: 934783327
Entrevista a Maga Mazza, directora de la campanya "Fem Comerç, Fem Ciutat".
"La competència no són els altres comerços del Prat, sinó els grans centres comercials i Barcelona".
Primer han de fer una mirada interna del seu negoci, per veure si s'adapta o no als clients potencials, per si cal fer-hi canvis perquè sigui més competitiu. Després cal aplicar eines per aconseguir vendre més, però el petit comerciant té pocs recursos. Per això cal fer-ho col·lectivament, a través d'associacions o agrupacions.
Exacte, primer cal que hi hagi un col·lectiu cohesionat, al qual cal conscienciar i sensibilitzar. S'han de mirar els uns als altres no com a competidors, sinó com a cooperadors. La competència no és a casa, no són els altres comerços del Prat, sinó els grans centres comercials, com Barnasud o el Carrefour, i ciutats veïnes, sobretot Barcelona.
No gaire. I també necessiten més informació. Els petits comerciants no acostumen a informar-se de com està el sector, les tendències de mercat... cosa que sí que fan els grans centres comercials. Si ho fessin, podrien evitar fugides de clients i, més endavant, guanyar-ne.
Per exemple a través del màrqueting, tant intern (entre els mateixos comerciants, amb sensibilització, butlletins, xerrades...) com extern, a través de quatre principis: promoció, animació, publicitat i comunicació. La campanya "Fem Comerç, Fem Ciutat" és de comunicació, de dir: "som aquí, aquí hi ha comerç". Més endavant vindrà la resta. Cal transmetre que el comerç local és millor que el dels grans centres, que té proximitat, confiança, servei personal, servei postvenda, adaptabilitat d'horaris, modernitat...
Cal més consens entre les diferents associacions, que són les que han d'estirar el carro. Cadascú ha de tenir la seva identitat, perquè cada barri o zona té les seves característiques, però caldria una federació o consell que vehiculés totes les inquietuds. En aquest sentit és una bona idea el futur Consell Municipal de Comerç. D'altra banda, també falten infraestructures d'urbanisme comercial: més il·luminació, més senyalització, més aparcaments... Però això és comú al 85% dels municipis catalans.
divendres, 22 novembre, 2024 - 09:30
divendres, 15 novembre, 2024 - 10:00
dimecres, 13 novembre, 2024 - 10:15