Esteu aquí
El Pla Municipal d'Aparcaments avança
El Prat avança ràpidament cap a ser una ciutat mitjana amb tots els avantatges i inconvenients que això comporta. El cens de vehicles continua pujant i la capacitat de la ciutat és limitada.
dissabte, 1 juny, 2002 - 02:00
Conscient de la importància creixent del problema de l'aparcament, l'Ajuntament va signar un conveni de col·laboració amb la Entitat Metropolitana del Transport per a realitzar un estudi i diagnosi de la situació dels aparcaments, de cara a realitzar un Pla Municipal d'Aparcaments del Prat. Aquest pla es va començar a realitzar a finals del 2001 amb la col·laboració de SMASSA, empresa municipal dels aparcaments de la ciutat de Barcelona.
En aquests moments es disposa de l'inventari i del diagnòstic del problema, que reflexa que al Prat hi ha 26.000 vehicles, dels quals uns 15.000 dormen al carrer, mentre que altres 11.000 ho fan a aparcaments privats. L'estudi revela que les necessitats d'aparcament són diferents a cada zona de la ciutat, i indica quins són els indrets on el dèficit es bàsicament d'aparcament per als residents, però també a on va augmentant la necessitat d'aparcament de rotació, en funció de les activitats del comerç, dels equipaments o dels serveis.
S'ha fet també un estudi de les possibilitats de localització d'espais on sigui possible la construcció d'aparcaments, ja sigui sota d'espais públics o bé als baixos i soterranis dels equipaments, de cara a satisfer la demanda en aquelles zones on és més intensa.
Amb totes aquestes dades, l'Ajuntament està elaborant un pla de construcció d'aparcaments municipals que permeti començar a atendre el dèficit de places per a residents, un pla que també preveu l'habilitació de places de rotació. Aquest pla estarà llest per posar-lo a consulta ciutadana per la propera tardor, a fi que es pugui aprovar abans d'acabar l'any.
Carles Prieto