dilluns, 4 gener, 2016 - 14:00
Avui dilluns 4 de gener s'ha desplegat la nova unitat ciclista de la Policia Local del Prat. Aquest nou equip policial forma part de l'Àrea de Proximitat, creada recentment dins el projecte de reestructuració operativa de la Policia Local del Prat, que tot just s'ha iniciat.
La unitat ciclista està coordinada per un sergent i formada per dos caporals i deu agents que prestaran servei fent ús de bicicletes tot terreny (BTT) i d’una uniformitat adaptada a les característiques del servei que prestaran. No es tracta d'una unitat puntual que actuarà en determinats moments, indrets o temporades, sinó que estarà operativa de manera permanent a llarg de tot l'any i per tot el terme municipal.
Proximitat i flexibilitat
Amb aquest projecte, la Policia Local posa en marxa un nou model de proximitat amb una unitat ciclista que destacarà per la seva flexibilitat i capacitat d’adaptació a les exigències de la ciutadania i de l'entorn.
La unitat BTT divideix el seu personal en dos grups que treballaran tots els dies de la setmana, festius inclosos, de 7 a 21h.
Diferències entre dies laborables i caps de setmana i festius
Els dies laborables, els i les agents ciclistes es desplegaran per tot el nucli urbà del Prat i desenvoluparan funcions pròpies de la policia de proximitat: relacions amb la comunitat, amb les associacions veïnals, amb comerciants i amb la comunitat educativa; funcions de prevenció genèriques; vigilància d'espais públics; proteccions escolars; aplicació de les ordenances de civisme i de circulació; supervisió i control de la circulació de bicicletes –amb especial atenció als ciclistes incívics-; i participació en dispositius especials derivats d’actes esportius.
Els caps de setmana i dies festius, la unitat ciclista es desplegarà pel territori exterior al nucli urbà (Parc Agrari, espais naturals i zones periurbanes), on desenvoluparà tasques pròpies de la policia rural: relacions amb la pagesia, funcions de prevenció, vigilància del territori, control i ordenació dels usos (activitats lúdiques i esportives), punts de control estratègics, vigilància de la circulació rodada –també amb especial atenció als ciclistes incívics-, etc.
Avantatges respecte de les patrulles tradicionals
Respecte de les patrulles tradicionals a peu o en cotxe, la unitat ciclista aporta una sèrie d'avantatges:
• Gran capacitat de mobilitat dels i les agents
• Imatge renovada i més propera de cara a la ciutadania
• Exemplarirat en el foment del ciclisme com a transport alternatiu i sostenible
• Major respecte amb l'entorn i el medi ambient (contaminació zero)
• Reducció de la despesa econòmica respecte dels vehicles de motor
En definitiva, aquesta nova unitat ciclista espera l'aprovació i la complicitat de la societat pratenca per tal de millorar el servei públic que presta la Policia Local.
divendres, 8 novembre, 2024 - 15:00
dijous, 7 novembre, 2024 - 14:30