Acte de cloenda de les activitats d’educació per a una mobilitat segura

L'Acte de cloenda de les activitats d’educació per a una mobilitat segura és una iniciativa de la Unitat de Formació de la Policia Local del Prat de Llobregat que busca reduir accidents associats a l'ús del telèfon mòbil i patinets elèctrics, i promoure una ciutat més cívica. Amb l'objectiu principal d'ajudar els infants a interioritzar hàbits de mobilitat segurs i conductes responsables, l'acte inclou una representació teatral protagonitzada per policies i famílies voluntàries. A més, es busca formar futurs conductors més responsables i equilibrar la convivència entre vianants i vehicles. La pràctica s'adreça a alumnes d'infantil i primària, i col·labora amb el programa de gent gran per la creació de l'attrezzo.

  • Títol de la pràctica

Acte de cloenda de les activitats d’educació per a una mobilitat segura.

  • Àrea o empresa municipal que presenta l'actuació

Unitat de formació de Policia local el prat de Llobregat

 

  • Resum de la pràctica (explicar els continguts bàsics de l'experiència: objectius, resultats, impactes, principals accions realitzades)

Clausurar les activitats d'educació per a la mobilitat segura realitzades a les escoles del Prat de Llobregat durant el curs escolar d'una manera lúdica i divertida però sense perdre l'objectiu pedagògic.

L'eina és una representació teatral, on els actors són els policies membres de la unitat de formació i mares i pares de les AFA voluntaris/es.

Els policies són els referents que han donat les sessions formatives a les aules i mares i pares són el mirall on els petits troben els models actitudinals a imitar.

 

  • Elements d’innovació

Procés pedagògic en la formació dels escolars amb participació de mares i pares de les afa.

 

  • Durada de la pràctica

Data inici (2016

Indefinida (x) ________

  • Persona o persones de contacte (nom i cognoms, mail, telèfon o extensió)

Herminio Sevillano Carmona, sevillanoc@elprat.cat, 934787272 ext. 5818

Antonio Sánchez Rodríguez, sanchezr@elprat.cat, 934787272 ext. 5818

  • Context i motivacions (El problema a resoldre, els antecedents, la situació prèvia de la iniciativa...)

Reduir el nombre d’accidents ocasionats per la incorporació a la nostra mobilitat d’elements com el telèfon mòbil i el patí elèctric.

I assolir una ciutat més amable i cívica.

 

  •  Quins són els Objectius de la pràctica? (objectius principals i secundaris)

 

Principals: que les nenes i els nens interioritzin hàbits en la seva mobilitat  segurs, incorporant i consolidant conductes responsables i eliminant conductes de risc.

 

Secundaris: formar futurs conductores i conductors més responsables que millorin la seguretat viària i apropar-nos a un equilibri necessari entre vianants i conductors.

 

 

  • Indiqueu la població objectiu

Els alumnes dels cicles d'infantil (I4) i de primària (1r, 3r i 5è) de les escoles del Prat de Llobregat que han realitzat durant el curs escolar activitats d'educació per a la mobilitat segura.

 

  • La pràctica, està vinculada amb altres programes o actuacions? (descrigui la relació. Ex: està vinculada a un pla general)

Al programa de gent gran, on el grup de talleristes participen cada any fabricant l'attrezzo necessari para fer l'obra de teatre.

 

 

 

  • Fases i principals línies d'actuació (Breu història. Descripció de les principals actuacions realitzades a les diferents etapes en les que s'ha desenvolupat l'experiència.)

Des del 2016 fins a enguany s'ha implementat aquesta activitat al Departament de Formació. Cada creació teatral la fem servir dos cursos escolars (si no els escolars repetirien l'obra). Les creacions teatrals són les següents:

-La Carxofa i el Tomà

-Compte amb els contes

-Escola de Súper herois

-Sisigambis-Prat

 

Totes les representacions teatrals s'articulen amb el mateix concepte: L'Educació Viària.

 

  • Quins recursos econòmics s'han emprat?

 

-Total euros de tot el projecte:

 

L´estimació des de la 1a funció teatral és de 16.€ i s´han d´afegir despeses d´ Atrezzo, vestuari, maquillatge i aigua, aproximadament 1000 euros, sumant un total de 17.000 €.

 

-Total euros darrer any: 3500 €

 

-Pot explicar les característiques generals del finançament:

Depenem del pressupost adjudicat a Policia Local mitjançant els pressupostos generals de L´Ajuntament del Prat de Llobregat

 

  • Quins han estats els recursos humans utilitzats (total de persones contractades, funcionaris, voluntaris que han intervingut i activitats realitzades)

-Agents de policia de la unitat de formació de la policia local.

-Director de teatre professional (contractat)

-Mares i pares voluntaris de les AFA

-Talleristes jubilats, gent gran

 

  • Altres recursos utilitzats:

Teatre modern i espais del Centre Cívic Ribera Baixa

 

  • S’ha realitzat amb metodologia participativa? Quina? En quines fases?

 

L'eix vertebrador de l'activitat és el voluntariat de les AFA i el grup de Talleristes jubilats

 

 

  • Quins són els principals productes de l'experiència?  

 

Els productes són els assoliments concrets que s'han aconseguit amb la implementació de la pràctica. Per exemple, una pràctica ambiental pot haver produït una reforma en la normativa, o la creació d'una nova entitat, o una modificació en els procediments, o noves instal·lacions o equipaments, etc. (cal no confondre-ho amb impactes)

L'estadística de sinistralitat en la població que fem referència està quasi al 0%.

 

  • Quina documentació ha produït la pràctica? (ex: informe, conveni, memòria, diagnosi, pla, etc.)

       Creació artística pròpia de 4 obres de teatre

 

  1. Ha rebut algun reconeixement (Premis, mencions, estudis i investigacions d'altres institucions, presentacions a congressos, etc.)

-No.

 

  • Quins impactes ha tingut la experiència?

Els impactes són els beneficis o efectes que ha tingut la implementació de la pràctica sobre un col·lectiu, una activitat o un territori determinat. Per exemple, l'aplicació d'una normativa sobre aigües ha fet disminuir un 10% el consum d'aigua d'ús domiciliari. Re: Trobem que l´activitat genera un impacte en els escolars, que es tradueix en una interiorització de les normes d´educació viària i conseqüentment en una estadística d´accidentalitat-sinistralitat, en el col·lectiu d´escolars inferior a l´1%.

  • S'ha realitzat alguna avaluació de l'experiència?

No s’ha realitzat cap avaluació.

 

  • Quin Tipus d'avaluació s'ha realitzat? (interna-externa, qualitativa-quantitativa) i qui ha realitzat l'avaluació?

 

  • Descrigui observacions generals i aspectes assolits respecte als objectius inicials (Principals transformacions produïdes)

 

  • Quins són els punts forts de la pràctica? (aspectes innovadors, transformacions .

 

Ensenyar educació viària amb una obra de teatre.

 

  • Quins són els punts febles de la pràctica?

Treballem amb recursos humans limitats. Els agents de policia han d´invertir temps fora del seu horari laboral. El personal voluntari de les Amfa estan subjectes a canvis inesperats en la seva vida privada que poden comprometre la realització de l´obra.

 

  • Quines són propostes de millora de la pràctica?

Se´ns permeti comptar amb més recursos personals

 

  • Possibilitat de replicar la pràctica en altres àmbits (Descripció de dificultats o condicions per a replicar la pràctica.)

 

Acte de cloenda de les activitats d’educació per a una mobilitat segura

Media Root

Acollida i millora de l’ocupabilitat de persones migrades en situació de vulnerabilitat

ACOL facilita la regularització i inserció laboral de persones migrades.

Atenció integrada social i sanitària

Millorar la qualitat de vida de persones amb complexitat social i sanitària.

elprat.ràdio+, l’espai pòdcast del Prat

El projecte adapta la ràdio pública als nous hàbits de consum amb una oferta de pòdcasts a la carta.

Gestió integrada de plans. Més enllà de PDFs

Metodologia per gestionar de manera eficient i transparent els plans municipals.