Esteu aquí

Un nou barri per al Prat

Octubre 2022

Al darrer ple de l’Ajuntament, hem aprovat inicialment la modificació del Pla General Metropolità en l’àmbit Estació-Seda-Paperera. Es tracta d’una fita històrica per al Prat, ja que decidim com creixem cap al nord fins arribar a la C31, fet que només vam començar a imaginar a partir del soterrament de les vies del tren.

Després de 30 anys sense canvis significatius en la població de la ciutat, dibuixem un nou barri de referència metropolitana, un creixement residencial que donarà resposta a la necessitat general d’habitatge (més de 5.000 habitatges, dels quals un 45 % seran de protecció oficial) i que dotarà el parc d’habitatge públic municipal d’un nombre d’unitats (al voltant d’un miler) que ens permetrà desenvolupar polítiques municipals d’habitatge, com el foment del lloguer, a una escala molt important.

Serà un barri amb una proporció òptima de zones verdes, i pretén ser un barri de zero emissions, amb edificacions sostenibles i energèticament eficients, amb molt poc trànsit de vehicles i una pèrgola fotovoltaica i de protecció acústica a prop de l’autovia. Serà un barri, a més, configurat amb una topografia plana, la qual ens ha de permetre assolir, més endavant, una vella aspiració del Prat: el soterrament de l’autovia, per no tenir nuclis aïllats i créixer de manera harmònica.

És una proposta, en definitiva, que permet al Prat un creixement residencial modèlic, modern, compromès amb el medi ambient i amb la necessitat d’habitatge assequible.


Juan Pedro Pérez Castro
@PerezJP_

Opinions d'altres mesos

Gener 2025

Comprar al Prat, un gest d'identitat

Juan Pedro Pérez Castro

Desembre 2024

Prestigiem el treball públic

Juan Pedro Pérez Castro

Novembre 2024

El Prat y la Agenda 2030

Juan Pedro Pérez Castro