L'Ajuntament del Prat ofereix a les Entitats del Prat una sèrie de recursos que poden resultar d'utilitat per al dia a dia de les seves accions.

Amb l'objectiu de facilitar eines a les entitats i enfortir el teixit associatiu del municipi, en aquest espai web es relacionen tots aquests recursos i serveis municipals disponibles.

Servei d’Assessorament per a Entitats del Prat
El Servei d'Assessorament a Entitats del Prat ofereix assessoraments personalitzat a les entitats i col·lectius sobre temes relacionats amb la gestió interna de l'entitat i del voluntariat, assessorament jurídic, laboral,  econòmic i fiscal. També ofereix suport en tràmits online, la tramitació del certificat digital de l'entitat, sol·licituds i justificació de subvencions i acompanyament en els primers passos per constituir una entitat. 

El Servei de Formació i Assessorament a Entitats del Prat està situat a les Cases d'en Puig. Les entitats poden contactar amb el Servei a través del telèfon 93 379 00 50 (extensió 5600) o al correu electrònic entitats@elprat.cat per concertar una cita.

Guies descarregables

Certificat Digital de Representant de Persona Jurídica. Què és i com tramitar-lo (pdf - 4765752 bytes)
Certificat Digital de Representant de Persona Jurídica. Què és i com tramitar-lo

Com crear una Entitat? (pdf - 4721896 bytes)
Com crear una Entitat?

Cicle d'activitats per entitats Vols conèixer? (pdf - 1627941 bytes)

Com fer la Sol·licitud d'actes de ciutat del Prat (pdf - 1231490 bytes)

Seu electrònica de les Subvencions Municipals

Les convocatòries que ofereixen els diferents departaments, àrees i projectes de l'Ajuntament del Prat a les quals poden optar les entitats del Prat.

Bases reguladores 2024-27

Bases reguladores específiques de subvencions a de les àrees vinculades als serveis a les persones: àrea de benestar i salut, àrea d'educació i cultura, àrea d'acció social i la secció de ciutadania per els anys 2020 - 2023

Ajuts a la contractació

Ajudes municipals a empreses i entitats per a la contractació de persones en situació d’atur del Prat de Llobregat.

Material de la formació: Elaboració de projectes per a subvencions

Elaboració de projectes per a subvencions. 1a sessió (pdf - 2583555 bytes)

Elaboració de projectes per a subvencions. 2a sessió (pdf - 2154764 bytes)

Servei de Formació per a Entitats del Prat
El Servei de Formació per a Entitats del Prat ofereix una oferta formativa trimestral i gratuïta per a les entitats, col·lectius i persones voluntàries sobre temes relacionats amb la gestió de les entitats, la comunicació i eines per l'acció voluntària.

El Servei de Formació per a Entitats del Prat està situat a les Cases d'en Puig. Les entitats poden contactar amb el Servei a través del telèfon 93 379 00 50 (extensió 5600) o al correu electrònic entitats@elprat.cat per fer arribar propostes i necessitats formatives.

Oferta formativa per entitats i voluntariat

Espai de formació i coneixement compartit

El PRATfamílies

Impulsar i coordinar accions de formació i dinamització per a les famílies amb fills i...

Formació contínua prioritàriament persones treballadores

Cursos de formació professional dirigits a treballadors i treballadores en actiu

Formació ocupacional

Oferim diferents itineraris formatius dirigits especialment a treballadors i treballado...

Aula de Salut i Consum

L'Aula de Salut és un projecte que vertebra, cohesiona i fa visible l'acció comunitària...

Formació digital

Itinerari formatiu de cultura digital a la ciutat del Prat

Formació en arts escèniques

Voleu endinsar-vos en el món de les arts escèniques i aprendre’n?

Al Prat existeixen diferents opcions per a sol·licitar un espai als equipaments municipals per a diferents usos i amb diferents funcionalitats.
Casal de gent gran El Remolar

Espais que es poden sol·licitar:  sala polivalent per a trobades o activitats d’entitats. Espai amb capacitat per a 25 persones

Sol·licitud  presencial o per correu electrònic

Contacte:   93 379 00 50; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres, als matins de 10 a 13 h i a les tardes de 16 a 20 h Dissabtes i diumenges de 16 a 20 h

Espais que es poden sol·licitar:  sala polivalent per a trobades o activitats d’entitats. Espai amb capacitat per a 25 persones

Sol·licitud  presencial o per correu electrònic

Contacte:   93 379 00 50; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres, de 9 a 21 h.

Jardins de la Pau

Espais que es poden sol·licitar: sala d'actes, sala de conferències, dues aules, sala polivalent, serveis comuns, sala de tecnologies laboratori b/n i sala de reunions.

Contacte: 93 478 21 41; Mail; Web

Horaris: De dilluns a divendres, de 9 a 14 h i de 15 a 22 h. Dissabtes, diumenges, festius d'obertura i mes d'agost: de 10 a 14 h i de 15.30 a 21 h.

Portes obertes al CC Palmira Domènech

Espais per a desenvolupar projectes comuns:  Sala d’actes , aula de moviment i cos,  aules polivalents, cuina,  aula Tic,  aula d'estudi, sala de reunions, sala gran, punt de trobada, sala de lectura, terrassa gran i terrassa petita. 

Per a plantejar projectes compartits als espais del centre podeu fer-ho de forma presencial o per correu electrònic

Contacte:  93 479 45 35; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres de 9 a 21h Dissabtes de 10 a 14 hores i de 16 a 20h Diumenges i festius de 16 a 20h

Centre Cívic Sant Jordi - Ribera Baixa

Espais que es poden sol·licitar: sala escènica, sala de conferències, sala exposicions,  aules i tallers, espai noves tecnologies,  sala de reunions,  espai infantil, coberta verda, sala gran i bar-cafeteria.

Contacte:  93 374 15 80;  Mail | Web 

Horaris: De dilluns a divendres, de 9 a 14.30 h i de 15.30 a 22 h. Caps de setmana i festius, de 10 a 14 h i de 16 a 22 h.

Centre de promoció econòmica

Espais que es poden sol·licitar:  aules, sala d’actes, sala de reunions i tallers.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Formulari de sol·licitud de cessió d'espais

Contacte:   93 478 68 78; Mail | Web

centric

Espais que es poden sol·licitar:  Sala d’Actes

Contacte:  934792968 ; Mail | Web

Horaris: Dilluns, de 15.30 a 21 h. De dimarts a divendres, de 9 a 21 h. Dissabtes, de 10 a 20 h.

Espais que es poden sol·licitar:  sala polivalent per fer formacions, trobades i reunions amb recursos audiovisuals,  terrassa com a espai de trobada i treball i sala TIC amb 4 ordinadors.

Informació sobre l’equipament

Sol·licitud  presencial a l’equipament o virtual mitjançant formulari

Contacte:   93 478 50 77; Mail Web

Horaris: Matí: divendres, de 10 a 14 h i tardes: de dilluns a divendres, de 16.30 a 20 h.

Espais que es poden sol·licitar:  espais per a fer activitats de caire cívic i social tals com una sala polivalent, aules i tallers.

Informació sobre l’equipament

Sol·licitud  per correu electrònic

Contacte:   93 478 70 98; Mail | Web

Horaris: Casal de gent gran: de dilluns a divendres, de 9 a 13 h i de 15 a 20 h i Casal cívic: de dilluns a divendres, de 9 a 13:30 i de 15 a 21:30 h

Espais que es poden sol·licitar:  despatxos (individuals i compartits), sala de juntes i  sala d'actes amb serveis audiovisuals

Informació sobre l’equipament

Sol·licitud  per correu electrònic

Contacte:   93 370 98 26; Mail Web

Horaris: Dimarts i dijous, de 10 a 13 h i de dilluns a divendres, de 15 a 21 h.

Espais que es poden sol·licitar:  Auditori, aules  i sala de reunions. Les cessions es realitzen només per a activitats de caire musical.

Contacte:   934794505 ; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres, de 16 a 21h.

Espais que es poden sol·licitar: CEM Estruch, CEM Sagnier,  CEM Julio Méndez, CEM Fondo d’en Peixo i CM Vela.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Formulari de sol·licitud de cessió d'espais

Contacte: 93 379 00 50;  Mail; Web

Horaris: De dilluns a divendres, matins de 9.00 a 13.30 h. Dilluns i dimecres, tardes de 16.30 a 19.00 h.  Estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost), de dilluns a divendres, matins de 9.00 a 13.30 h.

kaddish

Espais que es poden sol·licitar:  Espais de gran format, espais de mitjà format; espais de petit format. Els espais són, en general, espais polivalents d’ús compartit que poden ser cedits per hores o bé uns dies de forma intensiva per poder facilitar el desenvolupament de projectes escènics.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Formulari de sol·licitud de cessió d'espais

Contacte:   93 379 00 50 ; Mail | Web

bucs_capsa

Espais que es poden sol·licitar:  Bucs d’assaig, aules polivalents, estudi de so i sala de concerts.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Sol·licitud presencial: Avinguda del Pare Andreu de Palma, 5-7

Contacte:   934785108 ; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres, de 16 a 20 h. Dimarts, de 10 a 14 h.

Espais que es poden sol·licitar:  Gimnàs - Sala Comunitària de l'Escola Jaume Balmes i l’Obrador comunitari.

Sol·licitud presencial a la Oficina Municipal d’Informació de Sant Cosme o per correu electrònic

Contacte:   93 379 00 50; Mail | Web

Horaris: Matins de dilluns a divendres, de 9 a 14 h i tardes de dilluns a dijous, de 16 a 19 h

Espais que es poden sol·licitar:  Sala escènica amb 382 localitats, distribuïdes entre una platea i un primer pis. Requereix de necessitats tècniques professionals per al seu ús.

Contacte:   934782486 ; Mail | Web

Horari d'obertura: Dues hores abans de cada espectacle

Assaig de Castellers del Prat

Espais que es poden sol·licitar:  diferents espais de diverses escoles del municipi.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Formulari de sol·licitud de cessió d'espais

Contacte:   93 379 0050 ; Mail | Web

Horari: Fora de l’horari lectiu

Per la realització d' espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari a la via pública, cal fer un tràmit específic a la seu electrònica per sol·licitar el permís corresponent al departament de Via Pública.

On puc presentar la sol·licitud?

  • Telemàticament, accedint dins de la seu electrònica al tràmit de Sol·licitud actes de ciutat. Un cop dins del tràmit, només caldrà clicar el botó TRAMITAR i adjuntant el document de sol·licitud degudament emplenat. Per realitzar aquest tràmit es requerirà disposar de certificat digital de representant de persona jurídica de l'entitat.

Quan s'ha de presentar la sol·licitud?

  • Per a espectacles públics i activitats recreatives amb un aforament inferior a 500 persones: la sol·licitud s'ha de presentar amb una antelació mínima de 15 dies, respecte la data de l'activitat.
  • Per a espectacles públics i activitats recreatives amb un aforament superior a 500 persones i inferior a 1000 persones: la sol·licitud s'ha de presentar amb una antelació mínima de 30 dies, respecte la data de l'activitat.
  • Per a espectacles públics i activitats recreatives amb un aforament superior a 1000 persones i fins a 10.000 persones: la sol·licitud s'ha de presentar amb una antelació mínima de 30 dies, respecte la data de l'activitat.

Quina informació ha de constar a la sol·licitud?

  • Previsió del nombre aproximat de persones participants.
  • Tipus d'activitat (esportiva, cultural, infantil, gastronòmica, musical, pirotècnica, amb atraccions, etc.)
  • Detall del màxim possible  sobre el desenvolupament de l'activitat.

De quins materials puc disposar per a realitzar la meva activitat?

És possible fer petició d'alguns serveis o materials dels quals caldrà especificar diferents qüestions:

  • Tarima: Caldrà especificar: mides, alçada, escala i ales.
  • Llum: Caldrà especificar: potència, so, llum i bar presa corrent.
  • Serveis generals: Caldrà especificar si es necessiten tanques, barbacoes, expositors, plafons, paellera o estris paella.
  • Neteja viària: Caldrà especificar lloc, necessitat i nombre de contenidors.

Autoservei digital

Podeu fer ús de les sales d’informàtica lliurement per treballar i navegar per Internet.

Espai per al desenvolupament de projectes digitals

Espai d'assessorament per a projectes que requereixen de suport tecnològic.

Factura electrònica

La Factura electrònica és una eina per millorar la competitivitat de les empreses i les...

Formació digital

Itinerari formatiu de cultura digital a la ciutat del Prat

Oficina Virtual

L'Ajuntament obert 24 hores, 365 dies l'any. 1. Una nova manera de fer les coses: e...

Suport i assessorament digital

Si teniu dubtes o inquietuds en l’àmbit digital, els centres cívics us ajuden.

Subscriu-te als butlletins

Entra a elprat.cat/butlletins i escull els temes més t'interessin.

Transparència

Tota la informació relativa a la gestió municipal, agrupada per temes, de forma clara.

A continuació, informació sobre els diferents mitjans de comunicació municipals, així com canals que poden donar suport a la difusió de les vostres activitats, serveis i projectes.

Contacte: premsaicomunicacio@elprat.cat

El Prat Ràdio

Emissora municipal de El Prat de Llobregat

El Prat TV

Mitjà de comunicació audiovisual a través d’Internet. La seva funció principal és informativa, però també és una via de informació sobre l’activitat municipal i dóna suport i seguiment als esdeveniments de la ciutat.

Revista El Prat

Publicació mensual en paper amb les principals notícies de l'actualitat de l'acció municipal

Xarxes socials, webs i blocs municipals

Recull de totes les eines de comunicació que disposa l'Ajuntament per a fer difusió a través de la xarxa

Gestió de l'entitat
Recursos i materials de suport en els diferents àmbits de gestió de les entitats sense ànim de lucre

Redacció de projectes per a subvencions

Redacció de projectes per a subvencions

Redacció de projectes per a subvencions

També et pot interessar

Mostra d'Entitats del Prat

Mostra d'Entitats del Prat de Llobregat

Punt de Voluntariat

Espai d’informació i orientació per a entitats i ciutadania en matèria de voluntariat.

Servei de formació i assessorament per a entitats

Acompanyament integral al teixit associatiu de la ciutat.

Contacte

Pl. de l'Agricultura, 4

Tel. 93 379 00 50, ext. 5600