L'Ajuntament del Prat ofereix a les Entitats del Prat una sèrie de recursos que poden resultar d'utilitat per al dia a dia de les seves accions.

Amb l'objectiu de facilitar eines a les entitats i enfortir el teixit associatiu del municipi, en aquest espai web es relacionen tots aquests recursos i serveis municipals disponibles.

Servei d’Assessorament per a Entitats del Prat
El Servei d'Assessorament a Entitats del Prat ofereix assessoraments personalitzat a les entitats i col·lectius sobre temes relacionats amb la gestió interna de l'entitat i del voluntariat, assessorament jurídic, laboral,  econòmic i fiscal. També ofereix suport en tràmits online, la tramitació del certificat digital de l'entitat, sol·licituds i justificació de subvencions i acompanyament en els primers passos per constituir una entitat. 

El Servei de Formació i Assessorament a Entitats del Prat està situat a les Cases d'en Puig. Les entitats poden contactar amb el Servei a través del telèfon 93 379 00 50 (extensió 5600) o al correu electrònic entitats@elprat.cat per concertar una cita.

Guies descarregables

Certificat Digital de Representant de Persona Jurídica. Què és i com tramitar-lo (pdf - 4765752 bytes)
Certificat Digital de Representant de Persona Jurídica. Què és i com tramitar-lo

Com crear una Entitat? (pdf - 4721896 bytes)
Com crear una Entitat?

Cicle d'activitats per entitats Vols conèixer? (pdf - 1627941 bytes)

Com fer la Sol·licitud d'actes de ciutat del Prat (pdf - 1231490 bytes)

Material de la formació: Elaboració de projectes per a subvencions

Elaboració de projectes per a subvencions. 1a sessió (pdf - 2583555 bytes)

Elaboració de projectes per a subvencions. 2a sessió (pdf - 2154764 bytes)

Seu electrònica de les Subvencions Municipals

Les convocatòries que ofereixen els diferents departaments, àrees i projectes de l'Ajuntament del Prat a les quals poden optar les entitats del Prat.

Bases reguladores 2020-23

Bases reguladores específiques de subvencions a de les àrees vinculades als serveis a les persones: àrea de benestar i salut, àrea d'educació i cultura, àrea d'acció social i la secció de ciutadania per els anys 2020 - 2023

Ajuts a la contractació

Ajudes municipals a empreses i entitats per a la contractació de persones en situació d’atur del Prat de Llobregat.

Servei de Formació per a Entitats del Prat
El Servei de Formació per a Entitats del Prat ofereix una oferta formativa trimestral i gratuïta per a les entitats, col·lectius i persones voluntàries sobre temes relacionats amb la gestió de les entitats, la comunicació i eines per l'acció voluntària.

El Servei de Formació per a Entitats del Prat està situat a les Cases d'en Puig. Les entitats poden contactar amb el Servei a través del telèfon 93 379 00 50 (extensió 5600) o al correu electrònic entitats@elprat.cat per fer arribar propostes i necessitats formatives.

Oferta formativa per entitats i voluntariat

Espai de formació i coneixement compartit

El PRATfamílies

Impulsar i coordinar accions de formació i dinamització per a les famílies amb fills i...

Formació contínua prioritàriament persones treballadores

Cursos de formació professional dirigits a treballadors i treballadores en actiu

Formació ocupacional

Oferim diferents itineraris formatius dirigits especialment a treballadors i treballado...

Aula de Salut i Consum

L'Aula de Salut és un projecte que vertebra, cohesiona i fa visible l'acció comunitària...

Formació digital

Itinerari formatiu de cultura digital a la ciutat del Prat

Formació en arts escèniques

Voleu endinsar-vos en el món de les arts escèniques i aprendre’n?

Al Prat existeixen diferents opcions per a sol·licitar un espai als equipaments municipals per a diferents usos i amb diferents funcionalitats.
Casal de gent gran El Remolar

Espais que es poden sol·licitar:  sala polivalent per a trobades o activitats d’entitats. Espai amb capacitat per a 25 persones

Sol·licitud  presencial o per correu electrònic

Contacte:   93 379 00 50; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres, als matins de 10 a 13 h i a les tardes de 16 a 20 h Dissabtes i diumenges de 16 a 20 h

Espais que es poden sol·licitar:  sala polivalent per a trobades o activitats d’entitats. Espai amb capacitat per a 25 persones

Sol·licitud  presencial o per correu electrònic

Contacte:   93 379 00 50; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres, de 9 a 21 h.

Jardins de la Pau

Espais que es poden sol·licitar: sala d'actes, sala de conferències, dues aules, sala polivalent, serveis comuns, sala de tecnologies laboratori b/n i sala de reunions.

Contacte: 93 478 21 41; Mail; Web

Horaris: De dilluns a divendres, de 9 a 14 h i de 15 a 22 h. Dissabtes, diumenges, festius d'obertura i mes d'agost: de 10 a 14 h i de 15.30 a 21 h.

Portes obertes al CC Palmira Domènech

Espais per a desenvolupar projectes comuns:  Sala d’actes , aula de moviment i cos,  aules polivalents, cuina,  aula Tic,  aula d'estudi, sala de reunions, sala gran, punt de trobada, sala de lectura, terrassa gran i terrassa petita. 

Per a plantejar projectes compartits als espais del centre podeu fer-ho de forma presencial o per correu electrònic

Contacte:  93 479 45 35; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres de 9 a 21h Dissabtes de 10 a 14 hores i de 16 a 20h Diumenges i festius de 16 a 20h

Centre Cívic Sant Jordi - Ribera Baixa

Espais que es poden sol·licitar: sala escènica, sala de conferències, sala exposicions,  aules i tallers, espai noves tecnologies,  sala de reunions,  espai infantil, coberta verda, sala gran i bar-cafeteria.

Contacte:  93 374 15 80;  Mail | Web 

Horaris: De dilluns a divendres, de 9 a 14.30 h i de 15.30 a 22 h. Caps de setmana i festius, de 10 a 14 h i de 16 a 22 h.

Centre de promoció econòmica

Espais que es poden sol·licitar:  aules, sala d’actes, sala de reunions i tallers.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Formulari de sol·licitud de cessió d'espais

Contacte:   93 478 68 78; Mail | Web

centric

Espais que es poden sol·licitar:  Sala d’Actes

Contacte:  934792968 ; Mail | Web

Horaris: Dilluns, de 15.30 a 21 h. De dimarts a divendres, de 9 a 21 h. Dissabtes, de 10 a 20 h.

Espais que es poden sol·licitar:  sala polivalent per fer formacions, trobades i reunions amb recursos audiovisuals,  terrassa com a espai de trobada i treball i sala TIC amb 4 ordinadors.

Informació sobre l’equipament

Sol·licitud  presencial a l’equipament o virtual mitjançant formulari

Contacte:   93 478 50 77; Mail Web

Horaris: Matí: divendres, de 10 a 14 h i tardes: de dilluns a divendres, de 16.30 a 20 h.

Espais que es poden sol·licitar:  espais per a fer activitats de caire cívic i social tals com una sala polivalent, aules i tallers.

Informació sobre l’equipament

Sol·licitud  per correu electrònic

Contacte:   93 478 70 98; Mail | Web

Horaris: Casal de gent gran: de dilluns a divendres, de 9 a 13 h i de 15 a 20 h i Casal cívic: de dilluns a divendres, de 9 a 13:30 i de 15 a 21:30 h

Espais que es poden sol·licitar:  despatxos (individuals i compartits), sala de juntes i  sala d'actes amb serveis audiovisuals

Informació sobre l’equipament

Sol·licitud  per correu electrònic

Contacte:   93 370 98 26; Mail Web

Horaris: Dimarts i dijous, de 10 a 13 h i de dilluns a divendres, de 15 a 21 h.

Espais que es poden sol·licitar:  Auditori, aules  i sala de reunions. Les cessions es realitzen només per a activitats de caire musical.

Contacte:   934794505 ; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres, de 16 a 21h.

Espais que es poden sol·licitar: CEM Estruch, CEM Sagnier,  CEM Julio Méndez, CEM Fondo d’en Peixo i CM Vela.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Formulari de sol·licitud de cessió d'espais

Contacte: 93 379 00 50;  Mail; Web

Horaris: De dilluns a divendres, matins de 9.00 a 13.30 h. Dilluns i dimecres, tardes de 16.30 a 19.00 h.  Estiu (de l'1 de juliol al 31 d'agost), de dilluns a divendres, matins de 9.00 a 13.30 h.

kaddish

Espais que es poden sol·licitar:  Espais de gran format, espais de mitjà format; espais de petit format. Els espais són, en general, espais polivalents d’ús compartit que poden ser cedits per hores o bé uns dies de forma intensiva per poder facilitar el desenvolupament de projectes escènics.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Formulari de sol·licitud de cessió d'espais

Contacte:   93 379 00 50 ; Mail | Web

bucs_capsa

Espais que es poden sol·licitar:  Bucs d’assaig, aules polivalents, estudi de so i sala de concerts.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Sol·licitud presencial: Avinguda del Pare Andreu de Palma, 5-7

Contacte:   934785108 ; Mail | Web

Horaris: De dilluns a divendres, de 16 a 20 h. Dimarts, de 10 a 14 h.

Espais que es poden sol·licitar:  Gimnàs - Sala Comunitària de l'Escola Jaume Balmes i l’Obrador comunitari.

Sol·licitud presencial a la Oficina Municipal d’Informació de Sant Cosme o per correu electrònic

Contacte:   93 379 00 50; Mail | Web

Horaris: Matins de dilluns a divendres, de 9 a 14 h i tardes de dilluns a dijous, de 16 a 19 h

Espais que es poden sol·licitar:  Sala escènica amb 382 localitats, distribuïdes entre una platea i un primer pis. Requereix de necessitats tècniques professionals per al seu ús.

Contacte:   934782486 ; Mail | Web

Horari d'obertura: Dues hores abans de cada espectacle

Assaig de Castellers del Prat

Espais que es poden sol·licitar:  diferents espais de diverses escoles del municipi.

Informació sobre les condicions de cessió i ús

Formulari de sol·licitud de cessió d'espais

Contacte:   93 379 0050 ; Mail | Web

Horari: Fora de l’horari lectiu

Per la realització d' espectacles públics i activitats recreatives de caràcter extraordinari a la via pública, cal fer un tràmit específic a la seu electrònica per sol·licitar el permís corresponent al departament de Via Pública.

On puc presentar la sol·licitud?

  • Telemàticament, accedint dins de la seu electrònica al tràmit de Sol·licitud actes de ciutat. Un cop dins del tràmit, només caldrà clicar el botó TRAMITAR i adjuntant el document de sol·licitud degudament emplenat. Per realitzar aquest tràmit es requerirà disposar de certificat digital de representant de persona jurídica de l'entitat.

Quan s'ha de presentar la sol·licitud?

  • Per a espectacles públics i activitats recreatives amb un aforament inferior a 500 persones: la sol·licitud s'ha de presentar amb una antelació mínima de 15 dies, respecte la data de l'activitat.
  • Per a espectacles públics i activitats recreatives amb un aforament superior a 500 persones i inferior a 1000 persones: la sol·licitud s'ha de presentar amb una antelació mínima de 30 dies, respecte la data de l'activitat.
  • Per a espectacles públics i activitats recreatives amb un aforament superior a 1000 persones i fins a 10.000 persones: la sol·licitud s'ha de presentar amb una antelació mínima de 30 dies, respecte la data de l'activitat.

Quina informació ha de constar a la sol·licitud?

  • Previsió del nombre aproximat de persones participants.
  • Tipus d'activitat (esportiva, cultural, infantil, gastronòmica, musical, pirotècnica, amb atraccions, etc.)
  • Detall del màxim possible  sobre el desenvolupament de l'activitat.

De quins materials puc disposar per a realitzar la meva activitat?

És possible fer petició d'alguns serveis o materials dels quals caldrà especificar diferents qüestions:

  • Tarima: Caldrà especificar: mides, alçada, escala i ales.
  • Llum: Caldrà especificar: potència, so, llum i bar presa corrent.
  • Serveis generals: Caldrà especificar si es necessiten tanques, barbacoes, expositors, plafons, paellera o estris paella.
  • Neteja viària: Caldrà especificar lloc, necessitat i nombre de contenidors.

Autoservei digital

Podeu fer ús de les sales d’informàtica lliurement per treballar i navegar per Internet.

Espai per al desenvolupament de projectes digitals

Espai d'assessorament per a projectes que requereixen de suport tecnològic.

Factura electrònica

La Factura electrònica és una eina per millorar la competitivitat de les empreses i les...

Formació digital

Itinerari formatiu de cultura digital a la ciutat del Prat

Oficina Virtual

L'Ajuntament obert 24 hores, 365 dies l'any. 1. Una nova manera de fer les coses: e...

Suport i assessorament digital

Si teniu dubtes o inquietuds en l’àmbit digital, els centres cívics us ajuden.

Subscriu-te als butlletins

Entra a elprat.cat/butlletins i escull els temes més t'interessin.

Transparència

Tota la informació relativa a la gestió municipal, agrupada per temes, de forma clara.

A continuació, informació sobre els diferents mitjans de comunicació municipals, així com canals que poden donar suport a la difusió de les vostres activitats, serveis i projectes.

Contacte: premsaicomunicacio@elprat.cat

El Prat Ràdio

Emissora municipal de El Prat de Llobregat

El Prat TV

Mitjà de comunicació audiovisual a través d’Internet. La seva funció principal és informativa, però també és una via de informació sobre l’activitat municipal i dóna suport i seguiment als esdeveniments de la ciutat.

Revista El Prat

Publicació mensual en paper amb les principals notícies de l'actualitat de l'acció municipal

Xarxes socials, webs i blocs municipals

Recull de totes les eines de comunicació que disposa l'Ajuntament per a fer difusió a través de la xarxa

Gestió de l'entitat
Recursos i materials de suport en els diferents àmbits de gestió de les entitats sense ànim de lucre

També et pot interessar

Mostra d'Entitats del Prat

Mostra d'Entitats del Prat de Llobregat

Punt de Voluntariat

Espai d’informació i orientació per a entitats i ciutadania en matèria de voluntariat.

Servei de formació i assessorament per a entitats

Acompanyament integral al teixit associatiu de la ciutat.

Contacte

Pl. de l'Agricultura, 4

Tel. 93 379 00 50, ext. 5600

Redacció de projectes per a subvencions

Redacció de projectes per a subvencions

Redacció de projectes per a subvencions