dilluns, 9 gener, 2023 - 15:45

Conclou un Nadal al Prat amb èxit de participació

L’acte d’encesa de llums, celebrat per primer cop enguany, la recuperació de l’itinerari tradicional de la cavalcada de reis o la celebració d’un Cap d’Any sense restriccions han estat els esdeveniments més multitudinaris.

El Prat de Llobregat acaba de tancar el primer Nadal després de la pandèmia amb un èxit de participació en totes les activitats programades, que s’han desenvolupat sense incidents. L'encesa dels llums que per primer cop es va celebrar a la ciutat amb un acte multitudinari, el Pratijoc, la celebració del primer Cap d'Any sense les restriccions sanitàries dels darrers dos i l'arribada dels Mags d'Orient, amb una cavalcada que va comptar amb carrosses noves i va recuperar el seu tradicional itinerari, han estat algunes de les activitats destacades d'aquest any, molt ben rebudes per la ciutadania.

Per començar, es va dur a terme l'encesa dels llums de Nadal, que va tenir lloc el passat dissabte 26 de novembre amb un acte festiu a la plaça de Catalunya. Aquesta va ser la primera vegada que es feia aquest esdeveniment en aquest format i va comptar amb un mercadet artesanal i animació musical, sent tot un èxit de participació.

Un pessebre singular a la plaça de la Vila i 8.000 visitants al vivent

Més tard, es va inaugurar el pessebre de la plaça de la Vila, tot un homenatge a la història de la ciutat de la mà de 35 persones grans voluntàries. El pessebre, que en aquesta edició reproduïa alguns dels edificis i espais més emblemàtics de la ciutat, ha estat visitat per milers de persones i se n’han fet ressò tant mitjans locals com altres d’abast català, com Catalunya Ràdio, atesa la seva singularitat.

Paral·lelament, més de 8.000 persones van participar a la 21a edició del Pessebre Vivent del Prat, organitzat per Amics de Sant Cosme amb el suport de moltes entitats de la ciutat i l’Ajuntament, i que va tenir lloc els dies 10 i 11 de desembre.

Més de 1.500 infants gaudeixen del Pratijoc

D’altra banda, també ha estat un èxit el Pratijoc, que va tenir lloc del 27 al 30 de desembre a l'escola del Parc i va comptar amb la participació de moltes entitats de lleure infantil i juvenil, del cultura popular, etc. S’estima que més de 1.500 infants i uns 1.100 acompanyants el van poder gaudir durant els quatre dies d’obertura.

Pel que fa a la celebració de Cap d'Any, a més de la tradicional cercavila de l'Home dels Nassos i les campanades de foc a la plaça de Vila, més d'un miler de persones va celebrar l'arribada del 2023 en dues festes, una al Cafè de l'Artesà i l'altra a la Capsa, totes dues amb l’aforament gairebé complert i dutes a terme sense incidents.

Una nova cavalcada sense restriccions i amb transmissió d’elPrat.tv

Finalment, cal destacar que enguany es va poder recuperar la normalitat en l'arribada dels Mags d'Orient al Prat, especialment durant la cavalcada, que va poder acabar a la plaça de la Vila, després de dos anys sense poder-ho fer a causa de les restriccions per la covid. Enguany, més de 330 persones i 20 entitats van participar en la preparació i posada de llarg de la cavalcada.

Pel que fa a l'arribada dels Mags d'Orient, cal destacar dues novetats: enguany van recórrer els carrers de la ciutat en carrosses noves i, per primer cop, el Prat TV, que ja va fer un programa especial el 2021, va transmetre la seva arribada a l’Ajuntament perquè cap infant es quedés sense veure els Mags d’Orient a la seva ciutat.

Els més petits van tenir l’oportunitat de preparar l’arribada seguint les indicacions de l’Harshafa, i visitant les Fàbriques de Regals (activitat nascuda durant la pandèmia però que s’ha mantingut gràcies a la bona acollida que ha tingut) o el Garatge Reial, entregar les seves cartes als emissaris reials i assistir a contacontes, espectacles i tallers.

La campanya de Nadal per als comerços locals

Al marge dels actes més importants de Nadal, l’Ajuntament ha posat en marxa una campanya per animar la ciutadania a comprar a les botigues de la ciutat. Sota l’eslògan ‘Soc un regal local’, s’han produït i repartit 30.000 bosses dissenyades amb aquest emblema, unes bosses kraft, i la imatge general de campanya.

 

Descarregar

(1)
(1)

Compartir

A les xarxes