dijous, 5 octubre, 2023 - 11:00

Nota de premsa

El Prat posa en marxa la campanya 'Objectiu 90' per fer front a la sequera

  • L'acció de sensibilització busca engrescar la ciutadania a sumar-se a un nou repte per estalviar aigua amb petits gestos quotidians.

  • El municipi va assolir el primer semestre de l'any uns bons resultats en la reducció del consum, però ara es busca millorar encara més aquelles xifres.

 

L'Ajuntament del Prat acaba de llançar la campanya de sensibilització 'Objectiu 90' per afrontar la situació de sequera. Amb aquesta acció comunicativa, protagonitzada per l'Equip 90, es pretén animar la ciutadania a aplicar petits canvis en el seu dia a dia per reduir el consum mitjà dels actuals 97 litres diaris  per persona als 90. El municipi busca així millorar els bons resultats assolits en aquest àmbit el primer semestre de l'any, en què es van estalviar 100 milions de litres.

La campanya 'Objectiu 90', amb un vídeo que ja es pot veure als canals digitals municipals, està protagonitzada per quatre veïns i veïnes del Prat que han aconseguit la fita de reduir el seu consum d'aigua als 90 litres diaris. Per això, comparteixen les seves recomanacions, fàcils d'aplicar a qualsevol llar, amb la resta de la ciutadania, a qui volen engrescar perquè se sumin a l'Equip 90. Entre aquests consells, que es poden llegir a elprat.cat/objectiu90, n'hi ha de tan senzills com el de fer servir el rentaplats en comptes de netejar la vaixella a mà o el de reutilitzar aigua per regar les plantes. 

A l'estiu es van presentar xifres molt positives en relació a la reducció del consum d'aigua a la ciutat, amb un estalvi equivalent a més de 170 piscines com la del Fondo d’en Peixo durant el primer semestre de 2023 en comparació al primer semestre de l'any anterior. Aquest estalvi és un èxit de tota la ciutat, atès que van reduir el seu consum tant l'ajuntament com les empreses i comerços locals, així com les llars provades. Ara,  en el context de sequera persistent i d'acord amb el compromís del municipi de lluitar contra l'emergència climàtica, l'Ajuntament vol seguir millorant les dades de consum generals buscant la complicitat de la ciutadania i fugint dels missatges cupabilitzadors. 

Descarregar

(1)

Compartir

A les xarxes