dimecres, 28 novembre, 2018 - 10:00
L’Ajuntament del Prat de Llobregat acabarà de desplegar totes millores del servei municipal de neteja i recollida de residus, contemplades per la nova contracta, entre el mes de desembre i principis de l’any 2019. Després d’un procés de concurs públic, en què es van incorporar clàusules socials, es va adjudicar la contracta de neteja a l’empresa FCC (Fomento de Construcciones y Contratas), tal com va aprovar el ple municipal el passat 9 de maig. La renovació del servei permetrà respondre de forma més eficient a les demandes de la ciutadania i incorporar recursos i tecnologies més innovadores i sostenibles.
Contenidors més resistents i que faciliten el reciclatge
Les millores del servei de neteja contemplen la instal·lació d’un nou model de contenidor metàl·lic -més resistent a possibles actes incívics-, accessible a les persones amb mobilitat reduïda (disposen de maneta) i que facilitarà el reciclatge, identificant millor el tipus de residus a llançar en cadascun. Cada illa de contenidors tindrà 5 fraccions: envasos (groc), paper i cartró (blau), vidre (verd), orgànica (marró) i resta (gris). Els contenidors també comptaran amb un sensor itinerant que avisarà el personal municipal del servei de neteja quan estiguin plens.
Durant el mes de desembre, se substituiran tots els contenidors de la ciutat pels del nou model i se n’ampliarà el nombre. Així, el volum de contenidors de la ciutat s’ampliaran les illes de contenidors de 220 a 250.
Vehicles més sostenibles
També es renovaran la totalitat dels 50 vehicles del servei municipal de neteja i recollida de residus. A partir d’ara, es disposarà de vehicles menys contaminants, la majoria elèctrics o que funcionaran amb gas natural.
Així mateix, les rutes i horaris de recollida s’han redefinit per tenir el menor impacte possible en el descans de la ciutadania i minimitzar les interferències sobre el trànsit. També s’ha evitat la recollida als eixos comercials en hores punta.
Un servei més eficient per respondre millor a les demandes ciutadanes
Per elaborar les condicions de la nova contracta de neteja, es van tenir en compte les opinions de la ciutadania, mitjançant un procés participatiu, en què van prendre part 800 veïns i veïnes del Prat. Tenint en compte aquestes aportacions, s’han decidit implementar les següents millores del servei de neteja:
Per mostrar i explicar a la ciutadania les millores del servei municipal de neteja, l’estand municipal a la Fira Avícola del Prat, que se celebrarà del 14 al 16 de desembre, estarà dedicat a aquest tema. Serà a partir del dilluns, 17 de desembre, quan entraran en funcionament els nous serveis de neteja.
Més informació al web elprat.cat/neteja.