dimarts, 2 juliol, 2019 - 09:30

Escola d’Estiu d’IntersECCions 2019 - Balanç del curs 2018-2019 al Prat

IntersECCions realitza 65 accions per vincular educació, cultura i comunitat, 29 més que fa un any

Escola d'Estiu d'IntersECCions 2019 (plenari)

Les dades de balanç d’aquest curs escolar es van presentar ahir durant l’Escola d’Estiu d’IntersECCions, que va aplegar més de 200 membres de la comunitat educativa i cultural.

 

Durant el curs escolar 2018-2019, en el marc del programa municipal IntersECCions del Prat de Llobregat, s’han desenvolupat 65 accions que han vinculat educació, cultura i comunitat, 29 més que l’any passat. La majoria d’elles són projectes de diferents àmbits de coneixement que es realitzen als centres educatius. Les dades de balanç d’aquest curs escolar es van presentar ahir durant l’Escola d’Estiu d’IntersECCions, que va tenir lloc a l’Escola Jaume Balmes del Prat de Llobregat.

El programa municipal IntersECCions vol garantir la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’educació i la cultura a partir del treball en xarxa entre els diferents agents implicats. Cada final de curs, durant la seva Escola d’Estiu, es genera un espai comú de relació i trobada entre les persones de les comunitats educatives i culturals que han estat implicades en els diferents projectes i espais de treball d’IntersECCions. Enguany, un dels principals eixos de debat de l’escola ha estat com situar les persones al centre de l’acció educativa i cultural.

Enguany, l’Escola d’Estiu ha aplegat més de 200 membres de la comunitat educativa i cultural de la ciutat, implicats en el desenvolupament del programa. L’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, ha obert les jornades i, posteriorment, els caps dels serveis de Cultura i Educació de l’Ajuntament del Prat, Rafa Milán i Joan Carles Navarro, respectivament, han fet balanç del curs 2018-2019 i han exposat alguns dels principals reptes de futur.

Durant la jornada, també s’ha generat un diàleg al voltant dels projectes en xarxa de ciutat -que es desenvolupen als diferents centres educatius simultàniament- i s’han habilitat espais per a l’intercanvi d’experiències en forma de conversa o de taller.

Balanç del curs 2018-2019

D’entre les 65 accions desenvolupades aquest curs, 49 són projectes de partenariat (projectes col·laboratius entre un centre educatiu i un agent extern), 4 projectes en xarxa de ciutat i 12 entorns d’aprenentatge, espais on s’intercanvien experiències i punts de vista sobre el desenvolupament d’accions similars en diferents centres educatius. Els projectes en xarxa de ciutat van ser ideats el curs passat pels laboratoris: espais de cocreació de projectes on treballen en xarxa agents educatius, socials i culturals especialitzats en un àmbit de coneixement.  Així per exemple, del laboratori de coneixement científic i digital, va sorgir el projecte en xarxa “Investiguem, inventem per ser més sostenibles”, amb què s’han promogut aplicacions tecnològiques per fer front a reptes mediambientals durant aquest curs.

En el desenvolupament d’aquestes accions, s’hi s’han implicat fins a 74 comunitats educatives, culturals i socials. Hi han participat 6 AMPA, 26 centres educatius reglats, 2 escoles ensenyaments artístics, 7 equipaments culturals, 3 entitats artístiques i 30 entitats col·laboradores de l’àmbit social. Als centres educatius, s’han compromès en el desenvolupament del programa 310 docents, a més dels 25 tècnics de les àrees municipals de cultura i educació i 36 professionals d’educació i dinamització. A més, IntersECCions ha comptat amb el suport d’altres serveis i programes municipals.

En total, la suma del nombre d’alumnes dels diferents projectes del programa és 11.422. Ara bé, cal tenir en compte que un alumne pot participar en dos o més projectes, de manera que aquesta xifra no equival al nombre d’alumnes diferents que hi han pres part. En els diferents àmbits de coneixement del programa, aquesta xifra és de 6.009 (en projectes per a l’impuls de l’anglès), 3.319 en Educació en les Arts, 1.422 en Foment de la lectura, 314 en Coneixement de la Ciutat i 358 en Coneixement científic-tècnic i digital.  Durant aquest curs, han crescut especialment els projectes de coneixement de l’anglès, de foment lectura i de l’àmbit artístic.

Els reptes de futur

Com a reptes de futur, s’ha destacat la necessitat de seguir enfortint els vincles i connexions amb les comunitats socials, educatives i culturals, d’aprofundir en el treball en xarxa, d’avançar en els mecanismes d’avaluació del programa i de promoure que els diferents agents implicats prenguin consciència i es comprometin amb l’objectiu de transformació social d’IntersECCions.

Descarregar

(2)
(5)

Compartir

A les xarxes