dimarts, 16 juny, 2020 - 13:30

L’Ajuntament del Prat cedeix tauletes tàctils a 221 infants per garantir la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’educació telemàtica

Lliurament tauletes

L’Ajuntament del Prat ha treballat, juntament amb els centres educatius de la ciutat, per identificar els casos d’infants sense mitjans informàtics o connexió a Internet a casa seva, que no han accedit als ajuts del Departament d’Educació de la Generalitat, competent en la matèria, amb aquesta finalitat.

L’Ajuntament mantindrà la cessió d’aquestes tauletes el curs vinent si segueix la docència online.

“Lluitar contra la bretxa digital és fonamental si volem garantir la igualtat d’oportunitats al segle XXI. Davant d’aquest repte, cal que les administracions competents assumeixin la seva responsabilitat i no la deleguin en els ajuntaments”, reivindica la tinent d’alcaldia d’Educació, Pilar Eslava.

 

L’Ajuntament del Prat de Llobregat ha cedit tauletes tàctils a 221 infants per garantir la igualtat d’oportunitats en un context d’escolarització telemàtica a causa de la Covid. Aquesta acció municipal s’emmarca en la prioritat de garantir la igualtat d’oportunitats en l’accés a l’educació i la cultura. Durant el context d’emergència sanitària, això ha suposat treballar per garantir la igualtat en l’accés a mitjans informàtics i a Internet, per facilitar el seguiment de les classes online a tots els infants i joves.

Des de l’inici de l’estat d’alarma, el consistori pratenc ha treballat per identificar els casos d’alumnes de la ciutat que no disposaven d’aquests mitjans a les seves llars, juntament amb les comis­sions socials de cada centre educatiu, integrades per les seves direccions, equips d’assessorament i orientació psi­copedagògica, educadores socials i tèc­niques municipals d’educació. Aquesta tasca ha permès identificar 221 casos d’alumnes sense les condicions adients a casa seva per poder seguir les classes virtualment i que no havien rebut els ordinadors portàtils que està proporcionant el Departament d’Educació de la Generalitat, competent en la matèria. Al Prat, la Generalitat ha proporcionat aquests equips a 376 alumnes.

Per això, l’Ajuntament del Prat ha cedit temporalment l’ús de tauletes tàctils a aquests 221 alumnes, tant de primària com de secundària. En 128 d’aquestes tauletes, també hi va incorporada una targeta de connexió a Internet, per cobrir les necessitats d’aquelles famílies que tampoc tenen l’accés adient a la xarxa.  

Així doncs, entre el suport de la Generalitat, complementat pel propi Ajuntament, un total de 597 infants i adolescents del Prat han rebut suport fins al moment per poder seguir les classes virtualment.

A l’hora de cedir l’ús temporal d’aquests equips, la Generalitat ha prio­ritzat l’alumnat que està acabant els cursos finals d’etapa: 6è de primària i 4t d’ESO. L’Ajuntament, però, ha considerat l’ampliació a més alumnes que també necessiten el mateix suport i podria estendre la cessió d’aquests materials al curs vinent si continua la docència online.

“Lluitar contra la bretxa digital és fonamental si volem garantir la igualtat d’oportunitats al segle XXI”, ha declarat la tinent d’alcaldia d’Eduació, Pilar Eslava. Eslava ha recordat que un estudi independent encarregat per l’Ajuntament sobre com ha passat la ciutadania pratenca el confinament revelava que una quarta part de les llars no disposava d’accés a Internet durant el mateix. Aquesta enquesta, realitzada a 800 persones, indicava que l’ús educatiu era el majoritari a les llars que disposaven de connexió: un 29,8% de les famílies feia aquest ús d’Internet.

“En aquest sentit, la crisi de la Covid i el confinament ha fet palès que en l’època de la revolució digital és necessari plantejar l’accés a les xarxes com un veritable nou dret fonamental”, ha defensat la regidora. En aquest sentit, ha reivindicat que, durant la crisi però també més enllà, “cal que les administracions competents assumeixin la seva responsabilitat i no la deleguin en els ajuntaments”, ha conclòs.

Podeu escoltar les declaracions de la tinent d'alcaldia d'Educació sobre aquest tema aquí.

 

Descarregar

(2)
(1)
(1)

Compartir

A les xarxes