dimarts, 3 setembre, 2024 - 15:15

“Coincidim amb Salvador Illa en què és clau millorar l’aeroport del Prat, i això passa necessàriament per descartar una proposta d’ampliació pròpia del segle passat que destruiria espais naturals protegits“, ha declarat Lluís Mijoler, que també és diputat al Parlament de Catalunya

L’alcalde del Prat recorda al president de la Generalitat que la veu del territori ha de ser escoltada per definir el futur del sistema aeroportuari català

La Ricarda, en una imatge d'arxiu.

L'estany de la Ricarda, amenaçat per una eventual ampliació de l'aeroport.

“Els aeroports de Catalunya han d’estar al servei del país i no al revés. Han de ser infraestructures que donin resposta a les necessitats del teixit productiu, de la ciutadania i en definitiva del territori, i que mantinguin un bon encaix amb el seu entorn. I per això és clau que, a l’hora de definir el futur del sistema aeroportuari de Catalunya, s’escolti el món municipal”. Així ho ha recordat aquest dimarts l’alcalde del Prat, Lluís Mijoler, després que el president de la Generalitat anunciés aquest dilluns en una entrevista amb Ariadna Oltra a la plataforma 3Cat la seva intenció de reactivar la comissió Estat-Generalitat per abordar la millora de l’aeroport del Prat.

“És evident que aquesta comissió és insuficient: a totes dues bandes de la taula seuen els mateixos interlocutors”, ha constatat l’alcalde Mijoler. “Necessitem governs que abans de prendre decisions escoltin”, ha reclamat el batlle, que ha considerat que el municipalisme implica reconèixer que “els municipis del país no som mers territoris que hem acollit grans infraestructures de forma passiva, sinó que som i hem de ser agents claus en el disseny de l’encaix d’aquestes infraestructures en aquest territori al qual serveixen”. En aquest sentit, l’alcalde del Prat ha recordat la llarga trajectòria d’aquesta ciutat a l’hora de bastir consensos entorn de l’equilibri territorial i l’encaix de l’aeroport en el seu entorn.

“Escoltar el món municipal és la garantia per no prendre decisions d’esquena al territori i a la gent”, ha refermat l’alcalde, que ha afegit que “escoltar el món municipal és, en definitiva, garantir que el futur de l’aeroport del Prat i del sistema aeroportuari català en conjunt es pensa i es defineix en funció de les necessitats de la gent i del teixit social i productiu del país, i no d’Aena, dels seus accionistes privats, i del seu interès per repartir-se dividends”.

Reclama al President que s’emancipi del lobby del totxo i segueixi el camí dels governs i alcaldes progressistes d’Europa

“Coincidim amb Salvador Illa en què és clau millorar l’aeroport del Prat, i auxò requereix necessàriament descartar una proposta d’ampliació pròpia del segle passat”, ha reiterat Mijoler, que a més d’alcalde del Prat és diputat al Parlament de Catalunya. “Reclamo al president de la Generalitat que s’emancipi del lobby del totxo segueixi el camí obert per governs i alcaldes progressistes europeus, com el laborista Sadiq Khan a Londres, que entenen que el futur dels aeroports passa per descartar ampliacions, garantir el seu encaix amb el territori al qual serveixen, i adaptar el transport aeri al context d’emergència climàtica”, ha reiterat l’alcalde i diputat Mijoler.

En aquest sentit, l’alcalde del Prat i diputat al Parlament, sense el suport del qual el govern de la Generalitat no compta amb majoria parlamentària, ha convidat el president Illa a descartar qualsevol proposta que passi per ampliar l’aeroport, vulnerant els consensos territorials existents actualment, i ha reiterat que farà prevaldre sempre el posicionament majoritari de la ciutat del Prat, refermat per desenes de milers de persones i centenars d’entitats d’arreu del país, contrari a l’ampliació i partidari d’una millor i major protecció del Delta del Llobregat. “Com sempre diem al Prat, defensar el Delta és la nostra forma de defensar el planeta, i un país més sostenible i més pròsper”, ha refermat l’alcalde Mijoler.

Compartir

A les xarxes