dijous, 11 abril, 2024 - 14:15

La proposta del govern de modificar l’operativa només el juliol i l’agost evidencia que ampliar l’aeroport serviria per atreure més turistes, no més negocis, destaca l’alcalde del Prat de Llobregat

Mijoler, sobre la proposta del Govern per a l’aeroport del Prat: “En plena campanya electoral, no és moment de jugar-se als daus el futur de la infraestructura”

Un avió sobrevola les pinedes litorals de la Ricarda, protegides per la legislació europea.

L’alcalde del Prat de Llobregat, Lluís Mijoler, ha lamentat aquest dijous que la proposta del Govern de la Generalitat sobre el futur de l’aeroport del Prat s’hagi conegut en ple context preelectoral, a tan sols un mes abans de les eleccions al Parlament de Catalunya del proper 12 de maig. “En campanya electoral no és moment de jugar-se als daus el futur de l’aeroport del Prat”, ha advertit el batlle pratenc, que ha recordat la postura ferma i unànime de la ciutat en contra de l’ampliació de l’aeroport. L’alcalde Mijoler ha afegit que la proposta del Govern posa de relleu que els problemes de capacitat del Prat se circumscriuen a un 1,2% del temps i especialment a l’estiu, i que per tant evidencia que ampliar la infraestructura serviria per captar més turistes, i no més negocis.

L’alcalde Mijoler ha lamentat que la proposta del Govern integrat per ERC s’hagi conegut quatre setmanes abans dels comicis, de tal manera que és impossible un debat serè i seriós sobre un assumpte crucial com el futur de la infraestructura. “Passades les eleccions tenim quatre anys per debatre aquest model amb tota la seriositat, el rigor i els estudis que necessita aquest debat”, ha emplaçat el batlle del Prat de Llobregat.

“No es tracta de contraposar ànecs i veïnat. Va de quin model de futur volem per a l’aeroport, però sobretot per al país”

Així mateix, ha recordat que la postura de la ciutat és contrària a ampliar l’aeroport per sobre de les seves dimensions actuals, i que la reflexió sobre el futur de la infraestructura ha d’anar precedida d’una reflexió sobre el model de país i de desenvolupament al qual ha de servir aquesta infraestructura.

En aquest sentit, sobre la proposta del Govern, ha ressaltat que “no es tracta de contraposar ànecs i veïnat. Va de quin model de futur volem per a l’aeroport, però sobretot per al país”, ha recordat l’alcalde Mijoler, tot recordant que la postura pratenca sosté que “defensar el Delta del Llobregat i els seus espais singulars i únics, irreemplaçables, com el paratge de la Ricarda, és la forma pratenca no només de defensa el planeta, sinó un model de desenvolupament sostenible per a Catalunya, emancipat de l’especulació, el totxo i la congestió turística”.

L’alcalde urgeix a ser conseqüent amb la cura per la Ricarda aprovant ja l’ampliació de la ZEPA

En aquest sentit el batlle sí que ha celebrat que la Generalitat reconegui en la seva proposta la necessitat de no afectar “ni un pam” de la Ricarda, un espai natural protegit per la legislació europea que conté hàbitats diversos com llacunes, però també pinedes litorals, maresmes, o salicornars. “Celebrem aquest reconeixement i urgim la Generalitat a ser coherent amb això i aprovar ja l’ampliació de zones ZEPA al Delta del Llobregat que la UE reclama i que la Generalitat, malgrat les promeses i els anuncis, té pendent des de fa mesos”, ha afegit l’alcalde Mijoler.

Així mateix ha destacat que la proposta coneguda aquest dijous evidencia que l’aeroport del Prat té actualment una mida més que suficient per acollir viatges de negocis. De fet, Mijoler ha recordat que la ciutat de Barcelona és ja referent en l’atracció de fires i congressos, amb cites tan destacades com el Mobile World Congress al febrer o la Smart City Expo al novembre. El Govern situa els problemes en un 1,2% els mesos de juliol i agost, i per això circumscriu a aquests mesos el canvi d’operativa de les pistes. Això evidencia que ampliar la capacitat de l’aeroport no serveix en primer terme per potenciar la seva capacitat d’atreure negocis, sinó d’omplir Barcelona de turistes.

Compartir

A les xarxes