Projecte LECXIT a l'Institut Escola Pepa Colomer
El projecte LECXIT forma part del Programa Interseccions des del curs 2017-2018. Aquest projecte neix per tal d’incrementar l'èxit educatiu dels infants a través del treball per la millora de la seva comprensió lectora i va ser impulsat el curs 2011-2012 per la Fundació Jaume Bofill i el Departament d’Educació de la Generalitat.
El curs 2014-2015 l’Ajuntament del Prat mitjançant el Departament municipal d’Educació lidera el desplegament del projecte a la ciutat i ho fa en col·laboració amb el Punt de Voluntariat. LECXIT és possible gràcies a la implicació dels voluntaris i voluntàries, i també joves dels instituts públics que son alumnes del servei comunitari, que acompanyen de forma lúdica i amena a l’alumnat de cicle mitjà participant en la lectura.
Les accions del LECXIT es desenvolupen en horari no lectiu, en finalitzar l’horari escolar i de manera coordinada entre les persones dinamitzadores i les direccions i mestres dels centres educatius participants. Per aquest curs, el projecte desenvoluparà algunes sessions de forma grupal amb la persona dinamitzadora i el treball per parelles lectores es realitzarà utilitzant plataformes digitals, adaptant-se en cada cas a cada centre.
Els participants d'aquest curs són 7 escoles de primària, 1 institut escola i 4 instituts: escola Galileo Galilei, escola Joan Maragall, escola Honorable Josep Tarradellas, escola Jaume Balmes, escola Jacint Verdaguer, escola Charles Darwin, escola El Parc, institut escola Pepa Colomer, institut Baldiri Guilera, institut Salvador Dalí, institut Ribera Baixa i institut Estany de la Ricarda.
Aquest curs 2020-2021 les accions del programa IntersECCions es despleguen adaptant-se a cada centre i responent a les necessitats sanitàries de cada moment. Trobareu la informació actualitzada d'aquesta i d'altres accions accedint en aquest enllaç.
Treball amb el centre educatiu i els docents
- Es realitzen trobades amb els centres d’educació primària participants a l’inici i final de cada curs. Aquestes trobades permeten la coordinació centre-dinamitzador en la implementació del projecte així com el reconeixement i seguiment dels progressos de l’alumnat.
Treball amb comunitats
La implicació de les famílies en el programa és un dels elements clau. Aquest inici de curs, degut a la pandèmia, només es podrà fer una reunió virtual amb les famílies de l'alumnat implicat per tal d'explicar-los les novetats del projecte per aquest curs.