dissabte, 1 març, 2003 - 01:00
Els estudis indiquen que cada cop és més difícil aparcar al Prat i que molts dels cotxes que circulen ho fan per cercar aparcament. No hem arribat, encara, a la saturació d'altres ciutats i, per evitar-ho, l'Ajuntament ha aprovat un Pla d'Aparcament. D'altra banda, els vianants cada cop exigeixen més i millors llocs on passejar amb tranquil·litat, amb voreres amples i sense obstacles. El Pla d'Aparcament pretén reequilibrar el pes entre vianants i vehicles, incrementar el civisme i la fluïdesa en la circulació, i crear aparcaments soterranis i de rotació en superfície (zona blava).
Allà on ha pogut, l'Ajuntament ha habilitat aparcaments gratuïts (cal Gana, estació de Renfe, CAP Ramona Via, Remolar - Onze de Setembre, Ribera Baixa, la Granja ...), alguns dels quals provisionals,
El Pla preveu construir-ne de soterrats allà on hi hagi demanda suficient, i sota qualsevol nou equipament públic que es faci d'ara en endavant. Sempre caldrà estudiar-ne la viabilitat tècnica i econòmica. Pel que fa a les zones blaves, s'ubicaran en àrees de forta activitat econòmica, comercial i administrativa, per facilitar la rotació dels vehicles i l'accessibilitat dels usuaris.
Els aparcaments soterrats previstos a curt i mig termini són els de Verge de Montserrat - Remolar (250 places), centre cívic Sant Jordi - Ribera Baixa (90 places), centre cultural plaça Catalunya (250 places), centre Artesà (150 places) i plaça Blanes (200 - 250 places).
dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45
dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45
dilluns, 14 abril, 2025 - 15:15