divendres, 20 desembre, 2019 - 10:30
Els projectes d'Arts Visuals, liderats per l'Escola d'Arts del Prat i en el marc del programa IntersECCions, s'inicien el curs 2017-2018 i tenen per objectiu la democratització de l'art contemporani, l'impuls en la innovació educativa i el desenvolupament comunitari a través de propostes que connecten el centre educatiu al teixit social de la ciutat. Enguany continuen participant en el projecte les escoles Pepa Colomer, Ramon Llull, Can Rigol i Jaume Balmes.
Aquest curs, el projecte a l'Escola Can Rigol, gira al voltant dels grups de 1r i 2n d'ESO, tot i que també es treballarà amb els grups F1 i F2. D'una banda, entre l'Escola d'Arts del Prat i el Centre Can Rigol, es va acordar realitzar una formació en art contemporani a l'alumnat des de l'afectivitat, tot qüestionant la concepció d'un relat únic o universal sobre l'art i, al mateix temps, reforçant la idea que la seva mirada des de l'afectivitat funcional és tan vàlida com la de qualsevol altra persona. Veieu algunes fotos del projecte aquí.
Entre altres qüestions, actualment s'estan abordant qüestions com: Què és l'art? Tenim art a casa? Què és un ready made? En aquest darrer cas, i per trencar amb la concepció que 'tot per ser art', els educadors han proposat com a pràctica la modificació d'objectes quotidians, com ara una cadira, col·locant-la al sostre, de manera que ja no serviria per a seure en modificar el seu ús. Algunes reflexions per part de l'alumnat han estat: 'És art perquè està firmat' o 'Els artistes fan art pels rics que el poden comprar'. Més endavant, també es plantejaran qüestions com: Existeix l'art fora del museu? Qui decideix que l'art dels museus és art? Jo puc ser artista? Més endavant, l'alumnat crearà un mural sobre art contemporani que servirà com a guia per a ensenyar art contemporani a alumnat amb diversitat funcional. A més, es comptarà amb la logopeda del centre per com a mediadora.
A través d'aquests pilotatges s'exploren peces de la història de l'art contemporani, debaten, qüestionen... al mateix temps que creen. Finalment, la formalització del projecte de 1r i 2n d'ESO serà la realització d'una visita guiada per part de l'alumnat a l'exposició 'Supersimetria' d'UNZIP al centre d'Art Torre Muntadas. Aquesta es gestarà amb la col·laboració i l'espai compartit entre artistes participants del projecte i l'alumnat del centre educatiu; trobades en les quals es posaran en comú idees, percepcions i reflexions sobre art contemporani i les peces creades per la mostra. 'Supersimetria' no és una exposició a l'ús, sinó un procés de treball creatiu entre un grup d'artistes locals, una experiència de producció i formació contínua per a un grup que es desenvolupa en diverses sessions concebudes com a un laboratori i una investigació en procés.
A més, en aquesta visita guiada es formalitzarà un tríptic amb la informació que serà relatada i creat íntegrament per l'alumnat per tal de deixar testimoni i, al mateix temps, establir una pràctica des de la diversitat funcional com una capacitat que permet lectures d'obres des d'una perspectiva diversa.
Així mateix, amb els grups F1 i F2, la formalització es treballarà amb relació a l'hort per donar continuïtat al projecte del curs anterior. Finalment, les escoles participants dels projectes d'Arts Visuals realitzaran la Coreografia de la tempesta que el curs passat, a causa de la pluja (quin atzar!), es va haver de suspendre.
dimecres, 20 novembre, 2024 - 12:15
dimarts, 19 novembre, 2024 - 11:30
dilluns, 18 novembre, 2024 - 14:45