Esteu aquí

Dues alumnes d'ESO troben una orquídia que feia 10 anys que no es veia

Aquesta espècie, trobada a la pineda de Can Camins, és molt escassa al delta

dimecres, 8 maig, 2013 - 10:48

El 3 de maig, en el marc del projecte "Alumnes gestors del territori", es van localitzar a la pineda de Can Camins diversos exemplars de l’orquídia clavell violaci (Limodorum abortivum). Aquesta espècie, de tija i flors de color morat i que fa de 20 a 60 cm d’alçada, és molt escassa al delta i feia uns 10 anys que no s’havia trobat al nostre territori.

Les estudiants Sofia Valverde (4t d'ESO) i Ainhoa Lamor (3r d'ESO), de l'Institut Baldiri Guilera, van fer la troballa durant una visita a la pineda dins el projecte "Alumnes gestors del territori". 

A banda del Baldiri Guilera, aquest curs han participat en el projecte l'Institut Estany de la Ricarda, l'Institut Ribera Baixa, l'Escola Mare de Déu del Carme i l'Escola Nostra Senyora del Mar.

"Alumnes gestors del territori" es desenvolupa fa més de 4 cursos escolars i implica la participació de l'alumnat dels centres de secundària del Prat en les tasques de gestió dels Espais Naturals del Delta del Llobregat, amb l'activa col·laboració dels seus tècnics, durant la realització de les diferents sessions que es desenvolupen: plantació d'espècies autóctones, inventari d'ocells hivernants, retirada de planta exòtica, i, la darrera sessió realitzada, cens d'orquídies.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 22 abril, 2025 - 14:45

De l'1 al 4 de maig, tall de circulació i servei de busos alternatiu a la línia de tren entre el Prat i Vilanova

El tall permetrà fer diverses intervencions de millora a la xarxa ferroviària...

dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45

El Prat elimina les restriccions per sequera, i manté la feina per estalviar cada cop més aigua

Les fonts i els sistemes de reg automàtic de la ciutat es posen a punt per...

dilluns, 14 abril, 2025 - 15:15

El Prat dobla el nombre de carregadors de vehicles elèctrics a la ciutat

S’habiliten sis places a la plaça d’Espanya i dos davant les Cases d’en Puig....