Esteu aquí
El Prat de Barcelona
El Prat som una ciutat al costat de Barcelona; només ens en separa el riu. També som un territori històricament "disponible" al costat d'una ciutat condensada i sense espais disponibles, també som el territori on hi ha l'aeroport.
dilluns, 1 abril, 2002 - 02:00
Es pot ampliar el port, desviar el riu, posar-hi tot tipus d'infraestructures, nusos de comunicació, on es pot passar l'AVE -fins i tot- pel mig de la ciutat sense soterrar, on es poden ubicar depuradores, plantes dessaladores d'aigua, etc., i només ens separa el riu.
A l'altre costat de la gran ciutat de Barcelona i d'un altre riu, el Besòs, també s'estan fent inversions: centres de convencions, ports esportius, el parc zoològic, un campus universitari, l'edifici del fòrum, tres grans parcs, un parc litoral al nord, un altre parc al sudoest, dos auditoris a primera línia de mar, hotels, una planta fotovoltaica, uns estanys litorals, la millora del barri de la Mina, etc.
La llista de coses és, des del punt de vista de les ciutats respectives, evidentment desequilibrada, podríem dir que ens ha tocat "el forat del Donut", enlloc de mig Donut. Aleshores no entenem la pretesa visió metropolitana, o la visió estratègica del futur de l'àrea de Barcelona, que tant es predica des de l'Ajuntament veí. Potser confonen la "grandesa" amb la "mida", quan parlen de la gran Barcelona que ha de solucionar els seus problemes de serveis al territori dels municipis veïns com el nostre.
Si hem d'assolir i treballar amb la visió de la "Barcelona real", el territori del Prat també és aquesta Barcelona real. És la ciutat amb més de 60.000 ànimes que hi ha entre Barcelona i el seu aeroport. Si és El Prat de Barcelona, ho és de ple dret, amb els inconvenients i amb els avantatges. No s'hi val que a la pràctica siguem barcelonins de segona o, millor dit, de tercera.
Si som part de la Barcelona real, l'AVE ha d'anar tot soterrat, com ho farà pels carrers de Barcelona. Pel que fà a infraestructures culturals, com un auditori, per què no es poden posar al Prat? Estem més a prop de l'aeroport i en zona més ben comunicada i descongestionada; només ens ha de tocar el rebre? Fer les coses com si el Llobregat fos aquell famós riu que separa els Estats Units de Mèxic, i aplicar criteris diferents dels de la ciutat per allò que passa més enllà del Llobregat, no només es injust i desequilibrat, sinó que acabarà fent del tot inviable la "grandesa" de la gran Barcelona, que acabarà essent només una ciutat més gran i menys humana on per arribar al centre de la ciutat, és a dir al rovell de l'ou, haurem hagut de matar la gallina, i això ni es sostenible ni de futur.
FELIP-NERI GORDI
PORTAVEU DEL GRUP MUNICIPAL DE CIU