Secció de l'avinguda, amb els diferents espais destinats a vianants i vehicles.
dijous, 23 maig, 2019 - 12:00
El tram central de Verge de Montserrat, que es reobrirà als vianants aquest divendres i als vehicles dissabte, segueix el mateix model que la resta de l'avinguda ja renovat, a fi de mantenir la coherència urbanística de tota la via.
Passar de l'aparcament en bateria a en línia ha suposat guanyar 4 metres d'amplitud total per al vianant de façana a façana. Així, les voreres tenen ara 4 metres d'ample i el passeig central ha passat de 7,8 a 10,4 metres.
Per facilitar la comoditat i seguretat del vianant s'han creat voreres contínues (sense descens a la calçada) a les cruïlles amb els carrers de Castella, Frederic Soler, Sant Pere i costat sud d'Enric Morera. A més, la cruïlla transversal del passeig central per Frederic Soler s'ha convertit en una plataforma elevada d'ús compartit entre vehicles i vianants, amb prioritat per a aquests últims.
Un altre aspecte destacable de la comoditat del vianant és que les voreres laterals estan totalment buidades d'elements urbans (bancs, arbres ...) per facilitar la circulació de les persones (per aquestes voreres s'accedeix als edificis i als comerços). En canvi, el passeig central combina una zona de circulació (franja asfaltada) amb zones d'estada i relació (pavimentades amb lloses de granit i amb bancs i vegetació).
Pel que fa als arbres, ara n'hi ha més que abans de les obres i s'hi ha implantat un sistema, novetat al Prat, que accelera el creixement dels arbres i evita l'impacte negatiu de les arrels sobre els paviments. A més, en diversos punts creixeran plantes entapissants que incrementaran el verd a l'avinguda.
La circulació de les línies d’autobús 65, 165, L10, PR4, 21, N16 i N17 per aquest tram d’avinguda encara trigarà unes setmanes a restablir-se, perquè les empreses operadores han de modificar els recorreguts actuals, imprimir plànols, instal·lar parades, etc.
Segons les previsions de l’Ajuntament, divendres al matí l’empresa constructora començarà a retirar les tanques i la ciutadania podrà anar ocupant progressivament el passeig central de l’avinguda.
Durant la nit de divendres a dissabte es procedirà a fer una neteja general de la zona i a col•locar els contenidors de residus. Dissabte al matí ja s’obrirà el tram a la circulació de vehicles.
Les entrades i sortides de les rampes dels aparcaments subterranis encara restaran tancades, fins que els pàrquings entrin en servei.
Les places d’aparcament de zona blava, tot i estar ja pintades, no entraran en servei fins que s’obrin els aparcaments subterranis. La zona blava té com a objectiu facilitar la mobilitat i rotació de vehicles i promoure així l’activitat comercial de l’avinguda. En aquest mateix sentit, els aparcaments subterranis també tindran places de rotació (pagament per minuts).
L'obertura de l'avinguda també suposarà la tornada a la normalitat circulatòria dels carrers transversals, alguns dels quals ara estan tallats al trànsit. Respecte de la situació anterior a les obres, la principal novetat serà el canvi de sentit circulatori del carrer d'Enric Morera entre l'avinguda i el carrer de Catalunya. Abans de les obres el sentit era de mar a muntanya, mentre que a partir de divendres es mantindrà com funciona des de l'inici de les obres, de muntanya a mar, perquè s'ha comprovat que aquesta disposició és més eficient des del punt de vista de la circulació del sector.
Una altra novetat respecte de la situació anterior a les obres és la semaforització de la cruïlla entre l'avinguda i el carrer del Coronel Sanfeliu. Aquest és un dels encreuaments de la ciutat amb més volum de vianants i autobusos, per la qual cosa s'ha optat per regular-lo amb semàfors, a fi de guanyar en seguretat i fluïdesa.
dijous, 14 novembre, 2024 - 11:15
dilluns, 11 novembre, 2024 - 14:15
dilluns, 11 novembre, 2024 - 09:30