dijous, 7 juliol, 2022 - 16:30
Els projectes d'Arts Visuals, dins el programa Interseccions, conceben l'art com a eina transformadora. Potenciant la creació i l'experimentació artística de l'alumnat s'impulsa la reflexió crítica sobre qüestions individuals i col·lectives. Les propostes de cada centre educatiu es dissenyen conjuntament entre docents i L'Escola d'Arts Visuals del Prat, i es connecten al teixit social de la ciutat. En aquest procés col·laboratiu inicial es decideix l'eix temàtic de cada projecte, com participarà l'equip docent, i l'alumnat i també quines interrelacions es desenvoluparan amb entitats del territori i ciutadania.
Aquest curs, l’Entorn d’Aprenentatge d’Arts Visuals ha girat al voltant de com documentar els processos artístics - educatius que emergeixen dins l’aula, més enllà dels mitjans habituals. Les sessions han tingut una mirada teòric-pràctica on a través del joc les participants s'han posat a la pell de l’alumnat a l’hora de documentar els projectes. A més, al llarg de les sessions s'ha teixit xarxa entre les docents i les educadores que formen part d'aquest espai, a partir de compartir els sabers i coneixements generats en els projectes d'arts visuals desplegats als centres educatius.
Aquest curs, l'alumnat de l'Escola Can Rigol de TVA i F’s ha treballat de la mà de l’Escola d'Arts Visuals del Prat en diverses qüestions relatives a l'Art Contemporani. Ells i elles s'han aproximat al fet artístic com un col.lectiu, sota el nom Fernanda TimVal.
A diferència del curs passat on l'alumnat feia de guia d'una exposició, enguany ha estat el mateix alumnat qui ha exposat com a artistes al Centre d’Art Torre Muntadas, en el marc de Laika lab. El projecte 'Això també és nostre', ha tingut per objectiu que l'alumnat de Can Rigol fos un creador més juntament amb els altres quatre artistes implicats al projecte Laika Lab, un laboratori de processos de creació vinculat a la convocatòria d'Unzip Arts Visuals.
Aquest procès de treball s'ha desenvolupat partint dels desitjos de l'alumnat amb diversitat funcional com a marc per definir el projecte expositiu. A partir del diàleg amb l'alumnat, s'ha decidit que hi podien entrar animals a l'exposició, així com s'ha escollit realitzar diverses instal·lacions en consonància amb el seu imaginari (un tobogan, una tenda de campanya...). A través d'aquest projecte, l'alumnat ha qüestionat l'espai públic i, per tant, els espais expositius normatius.
Així doncs, es dona l'oportunitat a l'espectador/a de gaudir de les creacions artístiques des d'una mirada menys normativa.
Podeu conèixer com ha estat el procés de treball consultant aquesta notícia.
L'alumnat de 4t i 5è de l'Escola Ramon Llull, en col·laboració amb l'Arxiu Municipal del Prat, ha indagat sobre com els mitjans de comunicació esdevenen narradors d'imatges que contenen missatges i com aquests construeixen la nostra identitat. Aquest concepte de la identitat ha estat l'eix temàtic del projecte a partir del qual l'alumnat s'ha preguntat sobre com es crea, com el consum que fem de les imatges té un efecte en aquesta i com podem comprendre-la des d'una mirada més crítica.
Els infants de l’escola Ramon Llull han realizat múltiples activitats. Han creat identitats noves recreant personatges i explicant la nova identitat que havíen creat. També s'han intervingut fotografies del mateix àlbum familiar de l’alumnat. Fins i tot, han dissenyat a partir del concepte "ecologia de les imatges", altres relats identitaris sobre adolescents i la ciutat.
Arran de l'itinerari que es va dur a terme amb l'Arxiu en el marc del projecte Itineraris de la Ciutat i la documentació que se'ls va facilitar (amplieu la informació), han anat intervenint aquestes imatges a l'aula a través de diferents tècniques i reconstruint el Prat del passat. L'alumnat també ha creat clips de vídeo per a la formalització d'aquest curs, vídeos experimentals en format miniclip en diàleg amb PratTv que s’han pogut veure en les televisions dels diferents equipaments municipals.
Finalment, s’ha visualitzat tot el procés a la biblioteca de l'escola Ramon Llull on es va dur a terme una exposició, sota l’atenta mirada i vivència dels familiars dels nens i nenes de l’escola.
El marc general del projecte ha estat el de treballar l'eix transversal de l'Institut Escola Pepa Colomer, la salut i el benestar, de forma comunitària a través del ritual i els hàbits, tot compartint l'esmorzar al pati de l'escola. L'alumnat de P3 a 1r ha treballat el projecte experiencialment i ha explorat l'empatia cap a l'ésser viu i la comprensió del fet que aquest també s'alimenta d'éssers vius.
Fruit d'aquest procés d'exploració dels aliments, l'alumnat i les seves famílies han incorporat hàbits saludables, com ara substituir un ou kinder per una pastanaga a l'esmorzar.
Com a cloenda del projecte s'ha celebrat la festa dels aliments, una performance festiva amb l’objectiu de valorar els aliments i la nostra relació amb la comunitat. Les famílies han participat en la preparació de la festa, intervenint artísticament els carretons del menjar de l’escola i, més tard, compartint un esmorzar col·lectiu. Finalment, el procés testimonial del projecte ha estat exposat al pati de l’escola (plats, estovalles,...) i visualitzat al mateix dia de la mostra del projecte.
Podeu conèixer com ha estat el procés de treball consultant aquesta notícia.
dilluns, 17 febrer, 2025 - 14:30
dilluns, 17 febrer, 2025 - 09:00
dijous, 13 febrer, 2025 - 10:00