dilluns, 24 juliol, 2023 - 15:00
La instal·lació de càmeres de seguretat del trànsit a diferents punts de la ciutat ha finalitzat aquesta setmana. Mentre no es produeixi el desplegament normatiu a nivell municipal sobre les Zones de Baixes Emissions (ZBE), els dispositius serviran per recollir informació per a estudis de mobilitat i, per ara, no serviran per a accions sancionadores.
L’Ajuntament del Prat ha finalitzat aquesta setmana el procés d’instal·lació de càmeres de vigilància del trànsit a Avda. Josep Anselm Clavé, Avda. Onze de Setembre, Ctra. de la Platja, Ronda Sud amb Onze de Setembre, Ronda de Ponent, Carrer de Ferran Puig i Frederic Soler i Avda. Canal. Aquesta actuació, que s’ha beneficiat de suport financer europeu mitjançant els fons Next Generation, no comporta per ara l’activació de les ZBE i tampoc no serviran per portar a terme cap acció sancionadora.
Tot i que, d’acord amb les directives i lleis europea, espanyola i catalana, és obligatòria la implantació d’aquestes zones per millorar la qualitat de l’aire i la salut de les persones en poblacions de més de 20.000 habitants (en el cas català), per al seu desplegament cal desenvolupar prèviament la normativa a nivell municipal. En aquest sentit, actualment s’estan definint les excepcions per a aquelles persones i professionals que hagin de fer ús del seu vehicle per una força major i no tinguin alternativa.
Al Prat, les estimacions que s’han fet indiquen que la ZBE afectarà tan sols a un 7% dels vehicles, aproximadament, que serien el que no tenen distintiu ecològic i s’utilitzen en dies laborables entre les 08h i les 20h.
Mentre les ZBE no entrin en funcionament i, a partir de l’1 de setembre, les càmeres de vigilància serviran per recollir informació d’utilitat tant per a l’Ajuntament com per a l’AMB per fer estudis sobre la mobilitat a la Barcelona metropolitana. Pel fa a les que s’han instal·lat al carrer de Ferran Puig, a més, serviran per fer controls d’accessos i substituir així les pilones que actualment barren el pas. Això millorarà la seguretat, per exemple, en el cas que un vehicle d’emergències, com una ambulància, hagi d’accedir ràpidament al carrer.
Aquest projecte ha estat finançat per la Unió Europea – NextGenerationEU amb 378.000 € i 840.000 € , en el marc de la convocatòria 2021 del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
dijous, 14 novembre, 2024 - 11:15
dilluns, 11 novembre, 2024 - 14:15
dilluns, 11 novembre, 2024 - 09:30