Llibre: "Observatori de l'educació local. Anuari 2018."
dijous, 17 octubre, 2019 - 09:30
Ja està disponible l'article IntersECCions al Prat: un programa d'educació a temps complet escrit per Joan Carles Navarro, cap d'Educació de l'Ajuntament del Prat de Llobregat, en el marc de l'informe "Observatori de l'educació local. Anuari 2018" impulsat per la Diputació de Barcelona.
Navarro desgrana en l'article el procés de posada en marxa del programa IntersECCions i la seva implementació. Posa l’accent en la necessitat d’una voluntat política com a punt de partida, l’impuls d’un treball tranversal entre educació i cultura des de la pròpia administració municipal i la posada en marxa d’uns processos de treball d’àmbit de ciutat basats en un nou marc de col·laboració entre tots els agents del territori més horitzontal i des de la coresponsabilitat.
La publicació on s'emmarca aquest article ha estat coordinada per la gerència dels Serveis d'Educació de la Diputació de Barcelona i comprèn catorze articles més. En conjunt, aquest document aborda el compromís municipal amb l'educació des d'un ampli ventall d'àmbits d'actuació i espais de reflexió. Es posa en evidència l'actual moment de canvi i de renovació educativa que desborda l'educació més enllà de l'ensenyament reglat "perquè l'escola no és l'únic espai on l'alumnat aprèn i s'educa". Amb la voluntat de garantir una formació plena de l'alumnat, el desplegament de competències i un enfortment dels aprenentatges curriculars i no curriculars les polítiques educatives municipal van incorporant el fora escola com a àmbit propi.
Així, el programa municipal IntersECCions s'exemplifica com a model de política educativa per articular espais educatius a temps complet arreu de la ciutat del Prat de Llobregat. L'informe aborda altres temàtiques tals com la personalització de l'aprenentatge, l'articulació de serveis i recursos municipals sobre la ciutat orientadora, les xarxes locals d'innovació, la transformació dels entorns d'aprenentatge i la seva incidència sobre el procés educatiu, els projectes de millora de competències als centres, la millora educativa als centres educatius municipals i els projectes innovadors de lluita contra la segregació escolar. Eliseu Ribes, Gemma Argelaga, Mar Viura, Roser Argemí, David Vilalta, Carmina Pinya, Jordi Collet, Joan Cuevas, Carlos Magro, Ramon Grau, Ana de Alós, Gemma Guasch i Josep Asunción, Lluís Monfort, Eva Saura , David Bueno, conjuntament amb Joan Carles Navarro, son els autors i autores del total d'articles que conformen aquest recull.
Podeu llegir i consultar la publicació completa aquí.
dimecres, 20 novembre, 2024 - 12:15
dimarts, 19 novembre, 2024 - 11:30
dilluns, 18 novembre, 2024 - 14:45