Esteu aquí

Una seixantena de flamencs al Delta del Llobregat, captats pel Consorci dels Espais Naturals

Aquestes aus acostumen a veure's tot l'any a la zona, tot i que no sempre s'aturen a la Marina de Cal Nani, on els han retratat aquest dimecres tècnics de l'ens

dimecres, 8 febrer, 2023 - 15:45

Un grup de flamencs fa parada a la Marina de Cal Nani mentre al fons pasten amb tranquil·litat uns cavalls de la Camarga. Aquesta és la imiatge que han pogut captar aquest dimecres prop de la desembocadura del riu, al Prat, tècnics del Consorci dels Espais Naturals del Delta del Llobregat. Els flamencs són una presència habitual al delta, però costa captar-los en instantànies així.

Aquest tipus d’imatges es poden observar especialment a primera hora del matí, abans de l’obertura al públic dels espais, quan la fauna encara reposa sense massa destorb. Així ho ha pogut fer aquest dimecres el tècnic del Consorci Ferran López.

Al Delta del Llobregat hi ha flamencs tot l’any. Els exemplars que habiten a la Mediterrània Occidental acostumen a desplaçar-se entre altres deltes, com la Camarga i el Delta de l’Ebre, i s’aturen al del Llobregat. S'observen sovint al tram final del riu, per sota del pont de Nelson Mandela, perquè allà troben un nivell d’aigua no molt profund, menjar, i tranquil·litat. Ara bé, també es poden trobar puntualment en altres indrets del delta, com la maresma de les Filipines o, com ha passat aquest dimecres al matí, a la Marina de Cal Nani.

Compartir

Noticies relacionades

dimarts, 25 març, 2025 - 10:30

Tots els comerços del Prat podran gaudir de la bonificació de la taxa de residus per reciclar

Seguint indicacions de l’alcaldessa, el govern municipal proposarà al plenari...

dijous, 20 març, 2025 - 13:30

L’Ajuntament comença un procés participatiu per continuar amb la redacció del Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible

Durant les pròximes setmanes es realitzaran diferents trobades i tallers per...

dijous, 6 març, 2025 - 15:15

Una educadora ambiental explicarà com arriben i viuen els flamecs al seu pas pel Delta

Cada diumenge, una educadora ambiental donarà informació als visitants sobre...