Esteu aquí

Contacontes del LECXIT per la igualtat d'oportunitats entre dones i homes

Una proposta de lectura mitjançant tres contes populars realitzada a la Biblioteca Antonio Martín

divendres, 10 gener, 2020 - 10:00

Dimecres 18 de desembre es va realitzar el taller de contacontes de la Sol Galatro a la sala infantil de la Biblioteca Antonio Martín, amb l'alumnat de l'Escola Charles Darwin i l'Institut Escola Pepa Colomer. El LECXIT és un projecte que té per objectiu millorar la comprensió lectora i el gust per la lectura dels infants. L'activitat principal del projecte consisteix en un espai de lectura setmanal on nens i nenes de 4t a 6è de primària, comparteixen amb voluntariat moments de conversa i de lectura que els ajuda a consolidar els seus aprenentatges i a incrementar les competències lectores. A més d'aquestes sessions setmanals, un cop al trimestre es duen a terme activitats comunitàries, perquè infants, famílies i voluntariat puguin gaudir plegats d'experiències relacionades amb la lectura d'una manera lúdica i amena.

Què passaria si el Sant Jordi fos una dona i la Blancaneu un home? 

El contacontes va començar amb una proposta de diàleg amb l'alumnat i voluntariat del projecte per part de Sol Galatro, la conductora de l'activitat: Què passaria si el Sant Jordi fos una dona i la Blancaneu un home? Per què les princeses jovenetes han d'esperar que els prínceps acudeixin a salvar-los? Els nens i nenes responen: perquè abans es pensava així. I la Sol sentencia: però les coses poden ser diferents i millor.

Per què he d'esperar 100 anys per tal que un príncep em desperti?

Dels tres contes que es van explicar, el primer va resultar excepcional: vet aquí que una vegada un escriptor molt reconegut que escrivia contes populars. Un dia, l'escriptor comença a escriure el conte de la Blancaneu, i aquesta, de sobte, decideix escapar del conte. 'Estic farta!'-diu- 'Farta de cuinar, netejar...' L'escriptor no sap què fer i envalenteix a escriure sobre la Caputxeta Vermella. Però, sabeu? Aquesta també decideix escapar de la història, tot dient: 'sempre em trobo al llop que s'ho menja tot, i em passo el dia amunt i avall comprant menjar...'. Així que, de nou, l'escriptor intenta explicar una tercera història però, de cop i volta, es troba que l'ordinador comença a fer soroll, la llum vola per sobre l'escriptor i aleshores decideix escriure sobre la Ventafocs. Aquesta, empipada, amb les mans a la cintura, i badallant, diu... Per què he d'esperar cent anys per tal que un príncep em desperti? Vet aquí una revolta sorprenent.

Construir-se la vida que desitgen i no la que estava escrita

Després d'haver provat escriure tres contes, l'escriptor es pregunta: com podria ajudar a les protagonistes dels contes de tota la vida? Les nenes i els nens presents aconsellen a la Sol que suggereixi a l'escriptor crear un nou conte! Així l'escriptor, seguint la proposta de l'alumnat del Darwin i la Pepa Colomer, reescriu el conte de la Blancaneu, de la Caputxeta i de la Ventafocs. D'aquesta manera, totes tres aconsegueixen tenir temps per a elles, per a construir-se la vida que desitgen, i no la que estava escrita.

En acabar la sessió, la Sol pregunta: sabeu a què voldríeu dedicar-vos quan sigueu grans? I acaba dient: Què passaria si no poguéssiu dedicar-vos al que us agrada perquè quelcom és cosa de dones o d'homes?

Amb aquest contacontes s'ha posat punt final al primer trimestre d'aquest curs de LECXIT als centres del Prat.

Compartir

Noticies relacionades

divendres, 20 desembre, 2024 - 13:15

Balanç positiu de la col·laboració entre l’Ajuntament del Prat i l’Escola Europea de Short Sea Shipping del Port de Barcelona

El conveni pretén enfortir la cooperació entre els sectors públic i privat...

divendres, 20 desembre, 2024 - 11:15

Tornen les Sales d’Estudi en període d'exàmens

El servei complementa l’horari habitual de la biblioteca

divendres, 20 desembre, 2024 - 10:15

El Teatre L’Artesà s’adhereix a La Red Española de Teatros, Circuitos y Festivales de Titularidad Pública

Aquesta xarxa aglutina prop de 200 recintes escènics i circuïts d’arts en viu...