Projecte Auxiliars de Conversa d’Anglès a l’Institut Estany de la Ricarda
El projecte Auxiliars de Conversa d’Anglès neix l’any 2017 amb la voluntat d’engegar un projecte a llarg termini per transformar la realitat lingüística del Prat. Potencia l’ús de l’anglès en diversos àmbits culturals i la seva visibilitat a la ciutat, millora les competències en llengua anglesa de l’alumnat i impulsa la innovació metodològica i la capacitació del professorat.
El projecte s’amplia any rere any fins a arribar a tots els centres educatius públics de la ciutat. El 2018 aterra als equipaments culturals (la Biblioteca) i el 2019 a 2 centres cívics (Jardins de la Pau i Palmira Domènech).
El projecte aposta per l’entrada d’auxiliars de conversa als centres de forma continuada. La pràctica recurrent de l'alumnat amb la llengua anglesa s’acompanya del seu ús en diferents contextos culturals i d’aprenentatge. Potenciant l’intercanvi cultural, la relació entre espais lectius i no lectius i el treball en xarxa, es reforça el caràcter comunitari de l’aprenentatge i el vincle amb la ciutat. Els espais de coordinació i formació amb les persones referents del projecte als centres faciliten també millores metodològiques.
S’adreça a l’alumnat de les etapes d’infantil, primària, secundària, post obligatòria i adults, així com a la resta de la ciutadania, vetllant així per facilitar espais de pràctica de la llengua anglesa per a totes les edats i arreu de la ciutat.
Aquest curs 2020-2021 les accions del programa IntersECCions es despleguen adaptant-se a cada centre i responent a les necessitats sanitàries de cada moment. Trobareu la informació actualitzada d'aquesta i d'altres accions accedint en aquest enllaç.
Treball amb el centre educatiu i els centres culturals
El projecte auxiliars de conversa té associat un entorn d’aprenentatge el qual serveix per analitzar des de diferents perspectives la incorporació de la figura de l’auxiliar de conversa als centres educatius i culturals participants del projecte amb la finalitat de proposar millores i compartir bones pràctiques.