Esteu aquí

Camps estanyats

Inundar temporalment els camps de cultiu, pràctica ancestral dels pagesos del delta, aporta beneficis tant a l'agricultura com a la natura.

dijous, 1 juliol, 2004 - 11:31

Des de 1997, el Consorci del Parc Agrari del Baix Llobregat i l'Ajuntament del Prat duen a terme un programa de foment d'una pràctica agrícola tradicional al delta del Llobregat: la inundació temporal o estanyat de conreus.

Aquesta inundació temporal dels camps de cultiu just abans de fer la sembra presenta molts beneficis per al conreu, al rentar les sals acumulades al sòl i eliminar molts dels paràsits de les plantes. Alhora, es crea un espai molt atractiu per a les aus aquàtiques, que l'utilitzen com a zona de descans, alimentació i fins i tot de nidificació.

Amb el doble objectiu de beneficiar l'agricultura i l'avifauna del delta del Llobregat, enguany s'han estanyat dues hectàrees de camps de la finca de cal Roc del Prat, des del mes de març fins a finals de juny.

El seguiment de la presència d'ocells a l'estanyat ha permès detectar una gran quantitat d'aus migratòries que fan una parada en el seu viatge cap al nord d'Europa per descansar i menjar. També s'han vist algunes espècies que hi fan el niu, com els camallargues i els ànecs coll-verds.

Compartir

Noticies relacionades

dimecres, 16 abril, 2025 - 10:45

El Prat elimina les restriccions per sequera, i manté la feina per estalviar cada cop més aigua

Les fonts i els sistemes de reg automàtic de la ciutat es posen a punt per...

dilluns, 14 abril, 2025 - 15:15

El Prat dobla el nombre de carregadors de vehicles elèctrics a la ciutat

S’habiliten sis places a la plaça d’Espanya i dos davant les Cases d’en Puig....